Gå till innehåll
måndag 06 maj 2024
Heisketut

Soltak/styrpulpettak för FYDS 536DL

Rekommendera Poster

Hej!

Ny användare här och ny ägare till en Ryds 535 DL 2016 års modell. Med en Murcury 60hk, 4takt 2016 års modell.

 

 Jag vill köpa ett soltak till min styrpulpet och undrar om det finns någon sida eller företag man kan vända sig mot för att att kunna få ut ett tal som passar i mått med mera för just min modell?

 

 Jag har försökt att googla runt lite men har svårt att orientera mig bland de få sidor som erbjuder dessa.

 

 Tack på förhand! 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha ett soltak anpassat för just din bår så handlar det nog om att kontakta någon mekanisk verkstad/smed som kan tillverka det åt dig, och då kostar det nog en slant. 

Det är också bra att veta i vilken del av landet du håller till för att kunna rekommendera någon firma.

 

Det blir nog betydligt billigare om det du hittar någon universell modell som du gillar, kanske denna:

https://www.kapell-annat.se/sv/produkt/bimini-sportline-oppna-batar-nv

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 minuter sedan skrev No_jah:

Om du vill ha ett soltak anpassat för just din bår så handlar det nog om att kontakta någon mekanisk verkstad/smed som kan tillverka det åt dig, och då kostar det nog en slant. 

Det är också bra att veta i vilken del av landet du håller till för att kunna rekommendera någon firma.

 

Det blir nog betydligt billigare om det du hittar någon universell modell som du gillar, kanske denna:

https://www.kapell-annat.se/sv/produkt/bimini-sportline-oppna-batar-nv

Hej!

 Såklart det spelar roll vart jag har båten! På västkusten ute på smögen ligger den!
 

har kollat på lite universala lösningar. men det är då min osäkerhet klickar in gällande mått, installation med mera.

 

 Men tack för tipset!

A9218D30-BF97-465D-85AF-EBA5AE906EF1.png

40D1321F-E9B6-421D-B50E-0DEADEFF4A0F.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...