Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Skalbaggen

Nimbus 29 coupé Nordica Uppdateringstråde

Rekommendera Poster

Tänkte skapa en tråd för min och min fars Nimbus 29 coupé Nordica där vi utför reparationer, uppdateringar och förbättringar. Tar gärna emot tips, tricks och inspiration. Båten är bestyckad med en KAD44 samt ett DP-E drev Rostfria C3:or. Båten köpte vi våren 2022.

 

Dock blev den inte använd särskilt mycket på grund av motor bekymmer. Vi köpte båten med vetskapen om att turbon var dålig och behövde bytas. Detta blev alltså första projektet. Bytet av turbon gick snabbt och smidigt. Rekommenderar stark killarna på GIK i Ljungskile som hjälpte oss med ny turbo samt nytt knä. Fick inte med någon bild på nya turbon men nya knäet ser man. Blev ett väldigt lyft med ny turbo då båten vi växling mellan kompressor och turbo. Tappade varv och kompressorn slog till igen i några sekunder. Slog sedan av men vi tappade varv igen.. Detta skedde 5-6 gånger innan turbon fått fart nog att klara hålla varvtalet. Med den gamla turbon gjorde vi 27  i FÖG Efter bytet lyckades vi med 33,8 FÖG (kan ha haft något av en medström). Några fina turer hann vi med. Innan nästa problem blev aktuellt. (Något självförvållat). Sista bilden visar när vi låg på Rammen. Mer om nästa problem i kommande inlägg.  20220525_105551.thumb.jpg.1d46fb51fa37e4747ea2603b7c6dd362.jpg20220604_183657.thumb.jpg.e21c7f588e778e9c262eda6ffa1a2594.jpg 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nästa problem att ta i tu med var ett glykol läckage mellan termostathus och vattenpump. Lätt jobb tänkte jag då jag kollade på det.. Beställde hem delar och rev isär.. Dock visade det sig inte vara så lätt som jag trott då det gick otroligt dåligt att få plaströret mellan termostathus och limpa tätt. Försökte säkert 50 gånger innan jag fick det att verka tätt. Det visade sig att det var det inte. Och vi skjuts till hemmahamn av sjöräddningen.... Efter ytterligare misslyckade försök blev det till att plocka av kompressor, VVX, samt limpa och turbo.. Köptes hem nya packningar för limpa. Passade även på att rengöra VVX trots att den såg väldigt bra ut. Och byta alla remmar. Allt monterades i slutet på förra säsongen och den provtur vi hann med så verkade allt bra. Blir spännande att se om allt är bra nu vid sjösättning.     

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Har haft en N29C tidigare. Bra båt, fick förbättra/för nya en del, finnsen tråd om detta i forumet . Vår hade en AD41B med 290DPA med C4:or. 

Till bilden på KAD 44:an, är det verkligen rätt avgasknä?

Mina nuvarande 44:or har bara en flänsad rör anslutning i knäet förutom den slangstuds för utgående kylvatten.

Kanske sitter det ett blindlock på en av de flänsade rör anslutningarna .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 hours ago, NW355 said:

Hej

Har haft en N29C tidigare. Bra båt, fick förbättra/för nya en del, finnsen tråd om detta i forumet . Vår hade en AD41B med 290DPA med C4:or. 

Till bilden på KAD 44:an, är det verkligen rätt avgasknä?

Mina nuvarande 44:or har bara en flänsad rör anslutning i knäet förutom den slangstuds för utgående kylvatten.

Kanske sitter det ett blindlock på en av de flänsade rör anslutningarna .

Jag är inte riktigt med på vad du menar kan du ta en bild? :) Det skall vara likadant knä på de flesta KAD:ar tror jag. Knä som vi monterade har VPnr: 851289 och finns med i volvos EPC :) 

8 hours ago, NW355 said:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snabbspolar vi fram till årets vår rustning så har det skett flertalet grejer. Vaxning och polering, slipning av teak, byte av gavlar och packningar till powertrim cylindrarna. Målning av drev.  Samt skapat en att göra lista som tycks växa mer och mer. Bilder och mer detaljerad beskrivning kommer. 

 

Vi fann att oljan till drevet såg ut som rosa milkshake. Vilket gjorde att vi förstod att det var dags att uppdatera tätningarna till kolvarna. Främst tätningarna i gavlarna. Ett relativt lätt jobb trots att gavlarna kan sitta åt riktigt ordentligt. En liten händig gasolbrännare för att värma cylindern gjorde jobbet att lossa det gamla relativt enkelt. Men vi har funnit att reservdelarna (bortsett från nya gavlar) Är relativt dyra i jämförelse till vad man får. En uppsättning tätningar om man väljer at inte byta gavlar kostar ungefär 500 kronor per cylinder. Vi fann dock att ett kit med nya gavlar samt tätningar fanns att få tag i för 532 kronor på webbaserad återförsäljare. Vilket är hyfsat rimligt. Dock gick en av styrningarna sönder och att få tag på en sådan har visat sig vara relativt svårt. Kan vara så att man får bita i det sura äpplet och köpa en ny sats... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har även köpt hem nya knappar och symboler till "kontrollpanelen" för EDC vilket jag blev himla nöjd med 20230416_200008.thumb.jpg.83a277ca9e81517466240ea8ce623ccb.jpg

.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat, riktigt kul att få se båten bli uppdaterad och fin.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut, EDC-knapparna. Finns i Norge ? (Neutral Diagnos och Neutral i text finns inte kvar, mina på flybridge är slitna )

Vad för styrning gick sönder till trimkolven?

Menar du teflonbandet på själva kolven eller den plastfilm som ev följde med locket o tätningssats?

Köpte lock med tätning på Marinparts för 550.

 

Jag får ursäkta för frågan om avgasknäet, men såg inte på bilden att du tagit av utjämningsröret och att det satt bredvid flänsen. Såg ut som en anslutning till på knäet.

 

Gick det inte att få tätt på kylarsystemets rör mellan termostathus och avgaslimpa ens nytt rör och Hylomar?

 

 

 

 

 

plaströr limpa termostathus.png

20230324_180820.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 hours ago, NW355 said:

Ser bra ut, EDC-knapparna. Finns i Norge ? (Neutral Diagnos och Neutral i text finns inte kvar, mina på flybridge är slitna )

Vad för styrning gick sönder till trimkolven?

Menar du teflonbandet på själva kolven eller den plastfilm som ev följde med locket o tätningssats?

Köpte lock med tätning på Marinparts för 550.

 

Jag får ursäkta för frågan om avgasknäet, men såg inte på bilden att du tagit av utjämningsröret och att det satt bredvid flänsen. Såg ut som en anslutning till på knäet.

 

Gick det inte att få tätt på kylarsystemets rör mellan termostathus och avgaslimpa ens nytt rör och Hylomar?

 

 

 

 

 

plaströr limpa termostathus.png

20230324_180820.jpg

Hej, köpte nya knappar, brickor och bokstäver på kad44.com. Gick snabbt o smidigt. Lite dyrt kanske då det är norska priser och tull men det kan det kanske vara värt. 

 

Provade aldrig med hylomar. Fick inte in röret rakt nog så o-ringarna la sig fel 😕 Nytt rör två gånger då vi funderade på om det nya var felaktigt. Passade på att byta alla tätningarna även den bakom fästet. Gick bra när man demonterade limpan för då kom man in rakt 🙂

 

Precis det var ena teflonringen som gick sönder för oss. Fick inte med någon monteringsfilm. Men det bör vara ett icke problem bara vi får hem nya grejor. 

 

Näee bilder kan lätt se mysko ut vid första anblick. Förstår precis vad du menar nu 😊

  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok

Prova att värma teflonbandet innan det monteras på kolven över o-ringen, får inte kallsträckas då den  deformeras permanent.

Kyl hastigt i kallt vatten. 

Inför montering dra ett buntband hårt om teflonbandet o o-ringen( på kolven) och lägg i frysen en timme.

Ta av buntband, lägg bladmässing eller en tunn plastfilm om kolv och tätning, montera med ATF-olja försiktigt i cylindern. Slå ej med klubba eller liknande. Tryck och vicka/rotera in kolven i cylindern.

PS Kolla överströmmarna(i stället för backhake), 6 st kulor med fjädrar, så dom inte rostat vilket kan leda till internläckage i cylindern.

  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just nu står det lite still med fixandet. Väntar på drevolja, anoder och andra delar. Men det skall enligt de uppgifter jag fått skickas idag eller imorgon... Något jag lärt mig från året är att aldrig mer sjösätta tidigare än mitten på maj. Otroligt skönt att slippa frysa och rusta båt i endast några få plus grader..  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fast du skall väl inte stå på land o putsa så svetten lackar?

Nu kommer värmen och nästa helg långledigt då måste man ju ut😋

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 5/10/2023 at 2:23 PM, Nim26 said:

Fast du skall väl inte stå på land o putsa så svetten lackar?

Nu kommer värmen och nästa helg långledigt då måste man ju ut😋

Jag sjösätter 24 maj. Jag jobbar ju tyvärr alltid oavsett om det är röddag eller inte.. Vilket kan vara rätt tråkigt. Men jag har en ledig vecka var fjärde vecka så det jämnar ut sig. :) Har tidigare säsonger alltid varit i vattnet in slutet av april men tänkte nu ta en senare sjösättning iår. Vilket kanske blev en vecka sent eller liknande. Men samtidigt har det varit otroligt skönt att greja i bra väder och utan att frysa. :) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

aha ok jobbar du som färjegobbe eller på fisket kanske då?

jag var på Öckerö härom dagen och såg er båt utan drev, 

vad gör ni? renovering eller bara det vanliga?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit inaktiv ett tag då man varit vid båten den tid man haft "ledig". Men delar levererades förra veckan.

Drevet blev färdig målat samt ny anod o olja. Powertrim cylindrarna är nu ihop monterade. Vi har även hunnit med att slänga på drevet på båten. Byggde en en fin jigg för monteringen av drev för att slippa lyfta så tungt blev otroligt bra faktiskt. 

Satt en elektrisk ventil på bränsleledningen som jag misstänker hängde ihop med den startspärr som blev bortplockad i samband med byte av EDC av förra ägaren. Den var kopplad som så att den konstant låg och drog ström då den var kopplad på fel sida brytaren. Jag rev bort all kablar och ventilen fick en enkel biljett till miljöstationen. Ersattes av en vanlig kulventil. Vissa saker skall man hålla så simpla som möjligt för att slippa onödiga stopp o problem :). Tog mig även en titt på det elektriska under panelen rev bort och kopplade om en del underliga lösningar. (Som underhålls elektriker fick man lite lätt magknip av hur det såg ut men men... Det får bli ett projekt för höst/vinter att nysta ut.) Men man undrar ju ibland varför i princip alla båtar (i alla fall de jag jobbat med) helt saknar fackmannamässiga elinstallationer och bjuder på godingar som säkringar i serie, Kortslutningar och undermåliga skarvar i form av felaktigt pressade skarvhylsor, kabelskor och ändhylsor. Och en massa eltejp 😅. Det som jag kommer ge mig på i år är att få lanternor att fungera korrekt då de kan vara bra att ha. 😁     

 

Slipning och oljning av teak luckor har även hunnits med. Det som nu återstår är väl lite puts o studs sedan är vi nog klara för sjösättning. Motor är prov startad och fungerar utan anmärkning :D 

  • Gilla 1
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

oj mycket snygg praktisk drevvagn, Satan tungt drevet annars

kul att höra allt du gör, hoppas vi stöter på varandra i sommar så att man kan få en närmre kik

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nice drevvagn, sett några liknande på MG.

Har två drev så det fick bli en hemmasnickrad drevvagn med 3st 12 mm gängstål, perfekt för enklare jobb.

Angående pulpetens ormbo: Jag tog upp ett hål bakom spegeln på toa och satte in en Weidmuller plintrad. Skarvade om de vita multikontakterna där för att förenkla i framtiden. När jag fick båten så var all 12v och 230v en enda stor brandrisk. Likt i din N29C dubbla säkringar, säkringar som ej skyddade kablar , strömtjuvar och hängsäkringar. Alla kablar från 6 mm och uppåt pressades om med riktiga kabelskor och hydraulisk pressverktyg . Det mesta kabelskor 0,75-4 mm² bytades och här användes inte temahusets . Ändhylsor på all kabel i plint med kabelmärkning. Jag såg till att koppla om det mesta i huvudpanelen och drog om allt i ormboet under pulpeten. Förlagt i kabelrännor och såg till att kabelstocken till huvudpanelen var lång nog så att den gick att lägga den till sidan vid gasreglaget.

Många ägare som fixat och trixat genom åren.

 

Kul att det finns en med intresse av att utveckla/förbättra en N29C . 

Hör av dig om du behöver elschema eller råd om väggbeklädnaden i förpiken och stickkojen.

 

PS

Du har en starkare maskin än den AD41B som satt i vår, så tänk på att ett antal Nimbus:ar som troligen stampat mycket i sjön uppvisar släppningar/sprickor mellan skrovet och inredningens skelett Jag fick fixa mina sprickor med epoxi Westsystem och glasfiberpulver. Står om det i min gamla tråd. OBS inte alla båtar har dessa skador men man bör hålla koll.

hål toa.png

kabelkanaler.png

Pulpet.png

omklädnad.png

spannet.png

elschema.png

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej har inte varit lika aktiv ännu på detta forumet som sonen men har jobbat en hel del med vår båt 

Förra säsongen märkte jag att det var svårt att dra fram spisen men efter en del krafttag lyckades jag. Jag ville se hur gasolen var kopplad, jag insåg att en ny spis med ugn borde iföerskaffas för det såg inte kul ut ganska rostigt. Men efter att kollat av marknaden och de inbyggnadsmått som var hittade jag ingen spis som passade. Så det fick bli renovering av orginalspisen. Kommer fler bilder när allt är klart

spis_4.jpg

Spis_.jpg

spis_3.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan skrev NW355:

Nice drevvagn, sett några liknande på MG.

Har två drev så det fick bli en hemmasnickrad drevvagn med 3st 12 mm gängstål, perfekt för enklare jobb.

Angående pulpetens ormbo: Jag tog upp ett hål bakom spegeln på toa och satte in en Weidmuller plintrad. Skarvade om de vita multikontakterna där för att förenkla i framtiden. När jag fick båten så var all 12v och 230v en enda stor brandrisk. Likt i din N29C dubbla säkringar, säkringar som ej skyddade kablar , strömtjuvar och hängsäkringar. Alla kablar från 6 mm och uppåt pressades om med riktiga kabelskor och hydraulisk pressverktyg . Det mesta kabelskor 0,75-4 mm² bytades och här användes inte temahusets . Ändhylsor på all kabel i plint med kabelmärkning. Jag såg till att koppla om det mesta i huvudpanelen och drog om allt i ormboet under pulpeten. Förlagt i kabelrännor och såg till att kabelstocken till huvudpanelen var lång nog så att den gick att lägga den till sidan vid gasreglaget.

Många ägare som fixat och trixat genom åren.

 

Kul att det finns en med intresse av att utveckla/förbättra en N29C . 

Hör av dig om du behöver elschema eller råd om väggbeklädnaden i förpiken och stickkojen.

 

PS

Du har en starkare maskin än den AD41B som satt i vår, så tänk på att ett antal Nimbus:ar som troligen stampat mycket i sjön uppvisar släppningar/sprickor mellan skrovet och inredningens skelett Jag fick fixa mina sprickor med epoxi Westsystem och glasfiberpulver. Står om det i min gamla tråd. OBS inte alla båtar har dessa skador men man bör hålla koll.

hål toa.png

kabelkanaler.png

Pulpet.png

omklädnad.png

spannet.png

elschema.png

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan skrev NW355:

Nice drevvagn, sett några liknande på MG.

Har två drev så det fick bli en hemmasnickrad drevvagn med 3st 12 mm gängstål, perfekt för enklare jobb.

Angående pulpetens ormbo: Jag tog upp ett hål bakom spegeln på toa och satte in en Weidmuller plintrad. Skarvade om de vita multikontakterna där för att förenkla i framtiden. När jag fick båten så var all 12v och 230v en enda stor brandrisk. Likt i din N29C dubbla säkringar, säkringar som ej skyddade kablar , strömtjuvar och hängsäkringar. Alla kablar från 6 mm och uppåt pressades om med riktiga kabelskor och hydraulisk pressverktyg . Det mesta kabelskor 0,75-4 mm² bytades och här användes inte temahusets . Ändhylsor på all kabel i plint med kabelmärkning. Jag såg till att koppla om det mesta i huvudpanelen och drog om allt i ormboet under pulpeten. Förlagt i kabelrännor och såg till att kabelstocken till huvudpanelen var lång nog så att den gick att lägga den till sidan vid gasreglaget.

Många ägare som fixat och trixat genom åren.

 

Kul att det finns en med intresse av att utveckla/förbättra en N29C . 

Hör av dig om du behöver elschema eller råd om väggbeklädnaden i förpiken och stickkojen.

 

PS

Du har en starkare maskin än den AD41B som satt i vår, så tänk på att ett antal Nimbus:ar som troligen stampat mycket i sjön uppvisar släppningar/sprickor mellan skrovet och inredningens skelett Jag fick fixa mina sprickor med epoxi Westsystem och glasfiberpulver. Står om det i min gamla tråd. OBS inte alla båtar har dessa skador men man bör hålla koll.

hål toa.png

kabelkanaler.png

Pulpet.png

omklädnad.png

spannet.png

elschema.png

Snygg inredning vi har i tankarna att byta klädsel på vår båt också så snart vi vet att båten är tät överallt. Tar gärna emot info om lim och val av klädsel och var det är inköp någonstans. 🙂

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med tanke på rostangreppen på spisen så antar jag att du har erfaret samma problem som jag att aluminiumskivan(den med enblemet på) läcker in igenom gummilisten i botten. Fick trycka i tunt med glassilicon så den blev tät. Jag hade svartmögel på skrovets insida bakom spisen och vidare ner i vattenrummet. Kontrollera targabågen och grabbräckenas infästningar, där läckte det lite mindre men dock irriterande. 

Kontrollera även vattenrummet och batterirummet för inläckage genom kabelgenomförings röret och rutramens infästnings bult.

La mycket tid där, minns att jag hade vatten i taket , det märkte jag när jag plockade ut högtalarna. Fick till slut täta om taklucks ramarnas samtliga skruvar.

 

Mycket att stå i , mina första två vintrar tog en del fritid med vår tidigare N29C. 

 

2020 köpte vi på inrådan, självhäftande vinylmatta av Nimbus tidigare leverantör , Ronneby Marine Design. Mycket bra och förstående firma. 

Vi undvek lim då vi erfarit av andra båtfixare att det släpper lätt om det varit för kallt. Vi satte upp väggmatta på hösten/vintern med temperaturer runt 5-10°C . Man måste vara två för att sätta de större bitarna under skarndäcket(där den gamla filtmattan släpper på 28/29/35:or) , i taket vid torkarna( denna bit delades i centrumlinjen för båten) och toalettens skrovvägg. Är skrovdelarna för kalla får man värma med fläkt där man ska fästa. Skarvar tätades med sikaflex, blev bättre än skarvremsor. 

Alla skivor demonteras och byt kromat skruv o bricka mot vit plast med hattar. Ta bort klädskåpet , skarv erfordras bakom detta.

Stolpen tas bort men sök av hålens position till skruvarna i taket genom att sätta tandpetare i hålen. Bytte torkarmotorerna till RocaW12 med nya parallellarmar.

Fick ej av portlightsen, men det fixar sig med lite tålamod , skalpell och vit våtrumssilicon .

Vi passade på att byta takluckans ram till en Vetus i rätt mått med smart myggnät som nära nog passade exakt. Den gamla är det bara att knäcka loss och sedan rensa bort överflödigt lim/tätmassa i spalten.

Skav ner orginalmattan med bredspackel och lite draghjälp från frugan.

 

Kan skicka många bilder på hur vi jobbade med detta i cirka 50-60 timmar. 

 

Ronneby marin design.png

plstpluggar.png

taklucka.png

väggmatta.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta skalbaggen att vi tågat in här , men denna tråd kanske kan bli till utbyte av erfarenheter för oss som har eller har haft N29C,  kanske en del tips för de som har N28 och N35 modeller. Finns två trådar ifrån tidigare

 

Jag kommer följa tråden och tillföra mina erfarenheter.

 

Var väldigt nöjd med vår 29C, nya ägaren vid Essingen har fortsatt renoveringen/uppfräschningen. Det blev en NordWest , men med mycket maskin och drev problem tyvärr (KAD44 o DP-E).

 

mvh Peter alias NW355 (tidigare N29C)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 5/17/2023 at 2:42 PM, NW355 said:

Ursäkta skalbaggen att vi tågat in här , men denna tråd kanske kan bli till utbyte av erfarenheter för oss som har eller har haft N29C,  kanske en del tips för de som har N28 och N35 modeller. Finns två trådar ifrån tidigare

 

Jag kommer följa tråden och tillföra mina erfarenheter.

 

Var väldigt nöjd med vår 29C, nya ägaren vid Essingen har fortsatt renoveringen/uppfräschningen. Det blev en NordWest , men med mycket maskin och drev problem tyvärr (KAD44 o DP-E).

 

mvh Peter alias NW355 (tidigare N29C)

Tåga på! :) Otroligt uppskattat med dina erfarenheter Verkar som många 29:or har mycket identiska brister tyvärr. Bygg kvalitén av Nimbus tidigt 90 tal verkar inte vara helt 100. Vi hade nämligen också problem med svartmögel på samma platser pga samma typ av läckage. Har sanerat nu men återstår att åter gärda läckagen.

 

Riktigt bra tips med att ta upp ett hål bakom spegeln :)

Mvh

Adam 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 5/16/2023 at 8:32 AM, Nim26 said:

aha ok jobbar du som färjegobbe eller på fisket kanske då?

jag var på Öckerö härom dagen och såg er båt utan drev, 

vad gör ni? renovering eller bara det vanliga?

Jobbar som underhållstekniker elektriker/PLC på måleriet Volvo personvagnar. Röda dagar etc. är ju alltid produktions fritt vilket gör att man kan arbeta jobba med utrustningen. :) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 5/17/2023 at 2:42 PM, NW355 said:

Ursäkta skalbaggen att vi tågat in här , men denna tråd kanske kan bli till utbyte av erfarenheter för oss som har eller har haft N29C,  kanske en del tips för de som har N28 och N35 modeller. Finns två trådar ifrån tidigare

 

Jag kommer följa tråden och tillföra mina erfarenheter.

 

Var väldigt nöjd med vår 29C, nya ägaren vid Essingen har fortsatt renoveringen/uppfräschningen. Det blev en NordWest , men med mycket maskin och drev problem tyvärr (KAD44 o DP-E).

 

mvh Peter alias NW355 (tidigare N29C)

Tråkigt att höra att du har problem med maskin. Aldrig roligt. Har det varit något specifikt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har pappa varit på hugget och slipat och oljat teakluckorna är ganska nöjd med resultatet 

20230519_144031.jpg

20230519_144035.jpg

  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...