Gå till innehåll
söndag 28 april 2024

Rekommendera Poster

Hej. 
Har just upptäckt läckage av diesel vid dessa bränsleledningar. 
Vad kan jag göra för att åtgärda? 

99705F62-DD7F-431F-AE5B-49B909289B43.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är förmodligen O-ringarna till tryckventilerna som läcker. Ett vanligt fel, men enkelt att åtgärda om man är försiktig när man tar isär så man inte tappar något. O-ringarna kostar en femma styck.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Tack för svar! Det låter ju jättebra! 
Har du tips på var jag köper dem och är det bara den övre muttern jag ska lossa och ta isär? 

Vad är det för material i o-ringarna? 
Läste någonstans om att man kunde ställa till det och ändra inställningarna på bränslemängden men är osäker om det var här??

Vad heter denna delen förresten? 

Redigerad av AlbinLudvig

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du skruvar först bort spridarrören. Sedan lossar du en tryckventil i taget. När du lossar dem måste du vara försiktig så att du inte tappar ner några delar, bland annat en fjäder och ventil. Du ändrar inget med bränslemängden. Köp original O-ringar, så vet du att du får rätt. Detaljnr 1698692. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Nu har jag köpt packningar och försökt i  några timmar… 

Den här ”klammern” som sitter på två av spridarna är fäst med en mässingsskruv och den är så svår att få upp. Kommer inte riktigt åt heller för att få någon kraft. 
visst är det den undre muttern som jag måste få loss också? (Den övre håller bränsleledningen) 

3A695214-9177-48A1-B553-83C0B49A4C61.jpeg

Redigerad av AlbinLudvig

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev AlbinLudvig:

Nu har jag köpt packningar och försökt i  några timmar… 

Den här ”klammern” som sitter på två av spridarna är fäst med en mässingsskruv och den är så svår att få upp. Kommer inte riktigt åt heller för att få någon kraft. 
visst är det den undre muttern som jag måste få loss också? (Den övre håller bränsleledningen) 

3A695214-9177-48A1-B553-83C0B49A4C61.jpeg

Ta bort banjokopplingen och bränsleledningen som sitter i vägen. Eller använd en vinkelskruvmejsel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...