Andreassonpontus 0 Postad 5 Juli , 2022 Halloj! Jag är I behov av lite hjälp, dels så skulle jag bli överlycklig om nån skulle kunna berätta för mig vart jag kan köpa en ny larmenhet samt tempgivaren som är kopplad mot larmenheten till min johnson, det är en v4 på 115hk dvs 2-takt och motorn är från 92-93. Jag har letat och letat men inte hittat något. Jag vill byta dessa prylar för att jag ändå ska byta termostat och det känns dumt att inte passa på då det förmodligen aldrig är gjort förr! Dels.. Så har jag lite problem med motorn, såhär. Jag har bytt tändspolar/tändkablar/tändstift, ultraljudstvättat förgasaren och blåst rent med tryckluft så fick jag motorn att gå och då går den superfint, lite svårstartad dvs jag får gnugga ett ganska bra tag innan den hoppar igång men når den går så går den som sagt superfint, ända tills den dör helt utan förvarning och när den dör så händer helt plötsligt ingenting när man vrider om startnyckeln dvs ingen startmotor ingen tändning. Väntar man då ett tag så hör man ett tydligt klick som låter som ett metalliskt relä ungefär och när man har hört klicket så kan man få startmotorn att gå igen men bara några varv innan man måste vänta på klicket igen. Jag har inbillat mig att detta beror på ovan-nämnda larm och det är därför jag bestämt mig för att byta termostat. Finns det nån som kan hjälpa en okunnig? Varför är det såhär? Jag kanske skriver rörigt det ursäktar jag för isf men jag skulle bli väldigt glad om lite tips så jag iallafall får försöka att laga det själv innan jag lämnar iväg allt till någon som kan, mvh Pontus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
farn 43 Postad 6 Juli , 2022 Låter ju lurigt. Kanske inte så dumt byta termostat, om det nu inte är så att den funkar och motorn blir överhettad på riktigt. På marineengine.com hittar du sprängskisser och artikelnummer på delar till din motor. Använd det när du kollar svenska återförsäljare, ebay selleri var du nu vill köpa dina reservdelar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreassonpontus 0 Postad 10 Juli , 2022 Jag han inte få någon termostat denna vecka men den bör komma nu i veckan så jag får prova i helgen! tack för tippset! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser