GÄ till innehÄll
fredag 29 mars 2024

Rekommendera Poster

HallĂ„Â đŸ‘‹

 

Har en relingslist/avbÀrarlist jag skulle vilja fÄ liv i. Har lÀst en del om rubbing, aceton och men jag har problemet att min Àr vÀldigt grov i ytan. 

Svamp och trissor hÄller 2-3 drag innan dom gÄr sönder. 

 

Har sneglat pÄ att anvÀnda mig av gummifÀrg. NÄgon som testat detta? :) 

Åsikter om denna lösning samt andra idĂ©er mottages gĂ€rna.  

 

Produkt:

https://www.biltema.se/bilvard/bilunderhall/underhallsprodukter/gummifarg-2000036660

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser

Det beror pÄ vilket material det Àr i listen. SÄg ett inslag pÄ hamnen.se dÀr de, tror jag, anvÀnde förtunning och slippapper till en gammal list i gummi. Om jag kommer ihÄg rÀtt sÄ fick man vara försiktig för förtunningen löser upp gummit. 
Testa söka pÄ hamnen.se

  • Gilla 1

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser
1 minut sedan skrev ChristerN:

Det beror pÄ vilket material det Àr i listen. SÄg ett inslag pÄ hamnen.se dÀr de, tror jag, anvÀnde förtunning och slippapper till en gammal list i gummi. Om jag kommer ihÄg rÀtt sÄ fick man vara försiktig för förtunningen löser upp gummit. 
Testa söka pÄ hamnen.se

Jag hade den sparad i telefonen faktiskt 😄 dock har hamnen.se blivit en betalsajt nu sĂ„ materialet gömmer sig bakom en betalvĂ€gg. 

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Swadop:

HallĂ„Â đŸ‘‹

 

Har en relingslist/avbÀrarlist jag skulle vilja fÄ liv i. Har lÀst en del om rubbing, aceton och men jag har problemet att min Àr vÀldigt grov i ytan. 

Svamp och trissor hÄller 2-3 drag innan dom gÄr sönder. 

 

Har sneglat pÄ att anvÀnda mig av gummifÀrg. NÄgon som testat detta? :) 

Åsikter om denna lösning samt andra idĂ©er mottages gĂ€rna.  

 

Produkt:

https://www.biltema.se/bilvard/bilunderhall/underhallsprodukter/gummifarg-2000036660

GummifÀrg har jag aldrig testat, men det kanske fungerar.

 

Jag har tvÀttat med aceton och sedan gnidit in antingen bromsvÀtska eller vinylglans, det brukar iallafall vara snyggt den första delen av sÀsongen.

Det Àr nog olika material, materialblandningar i olika avbÀrarlister, dÄ det pÄ mina senaste bÄtar blivit olika resultat med mina metoder.

 

TÀnk inte tanken att ta loss listen, jag gjorde det pÄ den förra bÄten, en Nimbus. Det var mer Àn jÀttejobbigt att fÄ den pÄ plats igen, lina med taljor, spakblock, varmluftspistol och plastslÀgga var verktyg och hjÀlpmedel som fick anvÀndas. Ja en sned lyktstolpe minner om detta jobb ocksÄ.

  • Haha 3

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser

Glycerin Àr det bÀsta för att hÄlla listen fin hela sÀsongen.

  • Gilla 2

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du mÄste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto pÄ maringuiden.se. Det Àr lÀtt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem pÄ maringuiden.se? Logga in hÀr.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...