Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Georg_Ohm

Dricksvatten i tank.

Rekommendera Poster

2 minuter sedan skrev Mackey:

Det är säkert inte heller samma sak att dricka kranvatten på bussen som man köpt på flaska som att dricka kranvatten man tagit med hemifrån, men skillnaden är nog mindre.

Du fattar verkligen inte... Hur ska jag kunna få fram budskapet? Jag tycker att jag varit tydlig och pedagogisk, men antingen vill du inte förstå, eller så brister vår kommunikation på nåt vis. Jag ger upp!

 

  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 minuter sedan skrev raol:

Men du fattar ju inte! Det handlar om tillgänglighet. Om man inte vill släpa på en vattenflaska eller två hela dagen ute på stan, så är "ta med hemifrån" inget rimligt alternativ. Samma sak om man oplanerat behöver nåt att dricka, pga omständigheter man inte kunnat förutse. Man betalar för bekvämligheten i att slippa släpa med sig ett halvkilo eller ett kilo extra i en väska (eller om man inte använder nån form av väska i vardagen - samma flaska eller flaskor i handen!). Hur kan det vara så svårt att fatta?

Trampar jag på en öm tå?

 

Många köper sitt kranvatten redan på väg till jobbet och släpar runt på flaskan hela dagen. Kanske fylls den på med kranvatten på jobbet.

 

Det är inget konstigt att man någon gång känner sig törstig och sugen på vatten och då betalar för det. Det är ju nyttigare än läsk!

 

Tillägg: Det konstiga är att många tror att de får något helt annat än kranvatten när de köper vatten på flaska.. Något mycket bättre, på samma vis som de som tar med sig dricksvatten i plastdunk på båten tror att de får något bättre än om de dricker vattnet från tanken.

Redigerad av Mackey
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan skrev Mackey:

Trampar jag på en öm tå?

 

Många köper sitt kranvatten redan på väg till jobbet och släpar runt på flaskan hela dagen. Kanske fylls den på med kranvatten på jobbet.

 

Det är inget konstigt att man någon gång känner sig törstig och sugen på vatten och då betalar för det. Det är ju nyttigare än läsk!

Nä, inga ömma tår här. Jag tycker inte om att dricka rent vatten annat än om jag är oerhört uttorkad, och det händer väldigt sällan. Tycker inte heller att det släcker törsten bra. Jag behöver sötma i vätskan för törstsläckning (kall äppeljuice eller kall mjölk är det ojämförligt bästa för min del). Jag har nog köpt färre än 30 flaskor vatten i hela mitt liv.

 

  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...