Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
emlo0101

Dimension på bränsleslang?

Rekommendera Poster

Hej. Har sett folk skriva om torra och dåliga slangar mm.mm. Samma sak har hänt mig. Men till min fråga, blir det några konsekvenser om man köper en större innerdimemsion på slangen än den jag har idag? 

 

Andra gången bränslekopplingen går sönder nu, själva pinnen. Huvudsaken är väl att slangen blir för hårt och sliter av pipen, finns dessa att få tag på i metall?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Monterar man en helt absurt stor slang kan pumpen få svårt att suga, men då ska den vara JÄTTESTOR. Om du ändrar från tex. 6-10mm kommer det fortfarande att fungera. Sätter du dit 20mm är det kanske mer tveksamt. Vad är det för bränslekoppling som pajar, pratar vi snabbkopplingen på en utombordare? Om så är fallet verkar det konstigt att du förbrukar sådana, är slangen korrekt dragen i motorbrunnen? Vad är det för ”pinne” som går sönder? Menar du styrpinnen till snabbkopplingen, eller menar du snabbkopplingens slanganslutning?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev Gripen72:

Monterar man en helt absurt stor slang kan pumpen få svårt att suga, men då ska den vara JÄTTESTOR. Om du ändrar från tex. 6-10mm kommer det fortfarande att fungera. Sätter du dit 20mm är det kanske mer tveksamt. Vad är det för bränslekoppling som pajar, pratar vi snabbkopplingen på en utombordare? Om så är fallet verkar det konstigt att du förbrukar sådana, är slangen korrekt dragen i motorbrunnen? Vad är det för ”pinne” som går sönder? Menar du styrpinnen till snabbkopplingen, eller menar du snabbkopplingens slanganslutning?

Men så bra. Då har jag koll. Va kanske lite otydlig gällande "pinnen" menar snabbkopplingens slanganslutning. Kan ha lite för spänd bränselang i motorbrunnen, men när den var mjuk och följsam så var det inga problem. Nu när den är stenhård så knäcktes den av vid första styrning. Är en Mercury utombordare vi pratar om.  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp ingen grå slang på Biltema. 

Den blir hård som en brudgumme p........efter några månader.

Redigerad av Jorgen01
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...