Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Robinjaha

Diselvärmare bil

Rekommendera Poster

Vet att det finns otroligt mycket med kunskap om dessa diselvärmare här på forumet därför försöker jag ställa frågan här då jag ej lyckats få svar på bilforum..

 

Har en Eberspächer D3WZ värmare till en Opel Vivaro 2006a. Jag körde med den som normalt till vintern och kalla vårmorgonar i ca 1 års tid.

Mitt i allt så slutade den att fungera en morgon då jag ville ha varmt i kupén.

 

Fick höra att de kan vara känsliga för, för låg spänning och för låg nivå med disel i tanken så jag tankade upp bilen och köpte ett nytt batteri för det gamla började bli dåligt.

 

Fortfarande inget liv i värmaren, det ända som händer är att cirkulationspumpen startar, inget annat. Diselpumpen är för övrit testad direkt på 12v batteri då jag trodde att den fastnat.

 

Vad gör jag nu?

Kan man göra något själv eller är det verkstaden som gäller?

Min styrning ger heller ej ut felkoder om jag förstått rätt, den har ett mini ur.

https://www.google.com/search?q=eberspacher+mini+clock&client=ms-android-samsung-gs-rev1&prmd=isvn&sxsrf=ALeKk02b3OsekLPa0k3G2GJ-rfmRj5sh0A:1599241402551&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjCt9W9htDrAhW4AxAIHVacC9UQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=412&bih=718#imgrc=_4W2DdbGcrTs-M&imgdii=yDAA3xJ8k11IzM

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läste lite för sent men denna tråd ska visst vara i offtopic... 😴

 

Kan du vänligen hjälpa mig @stavhammar?

Redigerad av Robinjaha

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...