Matte75 0 Posted August 2, 2020 Hej alla glada! Har en Ardic värmare som inte vill fungera, och jag har hittat problemet. Behöver en ny membranpump som pumpar in dieseln i värmaren, den är helt död fast det är 12V fram. Vet att Ardic är nerlagt för massa år sedan! men det måste ju finnas någon annan pump som passar??? Den pumpar 0,23l/tim vid 1700W och 0,44l/tim vid 3200W det måste ju finnas någon pump som funkar??????? Tacksam för svar/hjälp Mvh Mattias Quote Share this post Link to post Share on other sites
Varmedoktorn 1 Posted September 14, 2020 Hej Mattias Titta på pumpens etikett efter artnr så kan jag ha en renoverad/Utbyte Artnr är typ 3729058-003 eller något sådant Mvh Värmedoktorn Quote Share this post Link to post Share on other sites
dspj 2 Posted January 25 En följdfråga - eller åtminstone om samma värmare. Min försöker gå igång men kör bara några korta startförsök. Ryker lite ur avgasröret. Manualen säger bl.a. "Rengör flamvakt", men HUR står inte och ritningen är grynig som tusan. - Är det den röda inringade delen som är flamvakten? - Hur lossar man den - skruven intill verkar bara hålla kabeln? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Varmedoktorn 1 Posted January 25 Ja det är flamvakten som är inringad lossa skruven för kabel och dra ut den samtidigt som du vickar lite på den och rengör fotocellen i botten med en tops med lite sprit på Mvh Värmedoktorn Quote Share this post Link to post Share on other sites
dspj 2 Posted January 25 Ska det vara brännvin eller whisky? 😄 Tusen tack för receptet, doktorn! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Varmedoktorn 1 Posted January 25 Alltid malt whiskey 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
dspj 2 Posted January 25 Såklart! En rökig en verkar passa i temat! Tror förresten jag fick tips av dig om att det läcker ur plastproppen i toppen av bränslepumpen - inte bränsleslangen som jag trodde. Du hade rätt, det är där det läcker - men vad gör man åt det? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Varmedoktorn 1 Posted January 26 Skicka pump till mig har utbytes system på dessa Kolla artnr som står på pump typ 3717578-001 så vet jag om jag har en renoverad Quote Share this post Link to post Share on other sites
Varmedoktorn 1 Posted January 26 www.varmedoktorn.com Quote Share this post Link to post Share on other sites
dspj 2 Posted February 22 Jag har kollat på flamvakten och den är nog bortom vad som kan fixas med tops. Den verkar ha smält och jag kan inte se något annat än deformerad plast i toppen av den. (fast jag vet inte riktigt hur det såg ut från början...). Hittade heller inget som verkade ha lossnat när jag tittade in i hålet, men det är möjligt att spetsen på flamvakten lossnat och trillat ner i förbränningskammaren... Pumpen är väl inte lönt att byta innan jag löst problemet med flamvakten, men artikelnumret som står på är: 372 87 70 P05 Quote Share this post Link to post Share on other sites