Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Bammen

Wallas isär/ihop

Rekommendera Poster

Tog en kik på vår gamla Wallas 3000DX som slutat fungera. Måste säga att jag är imponerad över hur man lyckats göra den så oerhört svår att framförallt få ihop igen. Hur som helst så verkar pumpen kass och en del av kretskortet är bränt så jag har börjat kolla efter en ny. Är ju tveksam att köpa en likadan konstruktionsmässig mardröm men det är förstås smidigt när alla slangar och skorstenen passar från den gamla.

 

Hur är nyare Wallas uppbyggda? Är de lika rackliga eller har de utvecklat designen så de är lite mer normalt skruvvänliga? Lutar åt en 22GB.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte märkt några svårigheter att ta isär och sätta ihop Wallasvärmare så min gissning är att de nyare är ganska lika de äldre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nog går det att få ihop men det är ju en riktigt kass konstruktion. Hela apparaten kunde lätt designats betydligt enklare och stabilare. Några ytterligare skruvar tex för att få de 7-8 olika plåtarna exakt rätt för att kunna få ihop det sista.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag bara skruvat med en gammal wallas 1800 sail. Ja lite pill är det ju men inget större problem. Tycker de nya ser i stort sett lika dana ut, så själva konstruktionen är nog samma pill.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte en ny Wallas då monteringen underlättas väsentligt av att allt runtomkring kan återanvändas... Men, den nya ser faktiskt lite bättre ut! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...