Cobran99 2 Postad 23 Maj , 2020 Rookiehörnans frågestund! Har försökt få fram modellår på min 115 hk Evinrude/Johnson/OMC med VRO, men går bet på det tyvärr, för mycket skav och sådant, lilla silverplåten var helt oläslig! Då jag tänkte mig att förkovra mig lite i motorns handhavande, så kanske någon kan upplysa mig om vilket år VROmodellen kom till svenska vatten!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 502 Postad 24 Maj , 2020 Mitten 80-talet skulle jag tro. Men, det har dock funnits två generationer av VRO system, där den senaste VRO2 är klart bättre. Tror den kom runt 1990. Om du går in på boats.net så kan du söka år för år. USA byggda Evinrude och Johnson har modellbeteckning som börjar med E resp. J. Din är byggd i Belgien och har därför modellbteckning BE115 eller BJ115. Jag tror inte det skiljer så mycket mot US modellen av samma år. Om du kollar runt lite i reservdelslistorna och jämför med vad du har bör du kunna ringa in årsmodellen för din motor ganska väl. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cobran99 2 Postad 24 Maj , 2020 Tackar återigen för all kunskap jag får ta del av ! Behövs så lite för att komma vidare, detta med att motorn är byggd i Belgien hade vare sig jag eller min mek någon aaaaning om 🚤👍! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser