Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Gäst Marcus

Volvo Penta 700

Rekommendera Poster

Gäst Marcus

Volvo Penta 700 Var ute och åkte med den när den dog som om det blev soppa-torsk. Har kollat med stargas och det tänder han på, så tändningen kan det inte vara. Kollade tändstiften och dom var torra då måste det ju vara att han inte får soppa så jag tog bort soppa slangen från förgasaren och pumpa på handpumpen på soppa slangen, och då kommer det soppa till förgasaren, då kan det ju inte vara stop där heller.. Men så testade jag om det kom soppa till förgasaren när jag försöker starta motorn vilket det inte gör. Så jag tror att soppa pumpen eller vad det är med membran som sitter innan förgasaren som är trasig. Har öppnat den och tittat och allt ser helt ut. Nån som har tips på vad det kan vara för fel eller kan berätta vad jag kan göra för att hitta det? Om det nu är bensin pumpen, går det då att köpa en elektrisk pump? /Marcus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

exakt samma sak hände för mig förra året. Har en likadan motor. Kollade de felen som du letade efetr också men felet på min var trycktanken. Köpte en ny trycktank och dne fugerade !!! Vad har du för båt :) ??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...