BerraS 46 Postad 23 Juni , 2005 Jag har testat propulse vid olika tillfällen på olika motorer o kan inte se att propulse har några fördelar (förutom greppet då) ekonomiskt, vikket dom (pp) gärna vill framhäva att proppen gör att din båt går snålare vid tex. marschfart. Testade pp med 3.0l motor o tappade då ca 4-5 knop vid toppfart, vikket betyder att jag måste gasa mera för att uppnå samma hastighet som med alu proppen, även vid marshfart. Likaså med 5.0l motor, tappade då 7-8 knop! vid maxfart, samma vid marscfart. Ska denna gången slänga pp proppen ännu länge ut i havet så jag inte hittar den igjen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kentha 0 Postad 23 Juni , 2005 Det vore dumt att slänga den.Jag kan ha den som Extra propeller ifall det skulle hända något med mig.Eller så kan du ha den som extra propeller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamaha_125 0 Postad 25 Juni , 2005 propulse förstår väll alla som har sett en riktig propp att man inte kan åka på plast blad det verkar ju helt knäppt det finns ju alu- och rostfria proeller som är stälbara.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser