bhemac 2 859 Postad 28 September , 2019 Någon som har ett elschema på glödningen på en VP2003? Det vanliga elschemat har jag men glödningen finns inte inritad. Det sitter ett trlä till detta på BB sida av motorn och det går en gul/röd och en orange kabel dit. Troligen även en minuskabel eftersom motorn är 1,5 polig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 263 Postad 28 September , 2019 Är det verkligen glödstift på dessa? Startar väl på ren komp? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 28 September , 2019 1 minut sedan skrev Hybro: Är det verkligen glödstift på dessa? Startar väl på ren komp? Jag har i alla fall en knapp. Samma som larmtest. Larmtest åt ena hållet, glödgning åt andra. Fast jag har nog aldrig glödgat.. startar bra ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 28 September , 2019 6 minuter sedan skrev Hybro: Är det verkligen glödstift på dessa? Startar väl på ren komp? En del fick glödning med glödstift i insuget. Anledningen var att de var lite tröga att starta. Min tillhör bland de sista som tillverkades sägs det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 263 Postad 28 September , 2019 Men är det då glödning, är det inte typ förvärmning? Vilket som... Det ska ju funka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 28 September , 2019 3 minuter sedan skrev Hybro: Men är det då glödning, är det inte typ förvärmning? Ja det kan man tycka men det står "glow" på instrumentpanelen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skippeer 440 Postad 29 September , 2019 (redigerade) Jag har ingen detaljkunskap om 2003, har en d2-55. Förslag 1 kolla om du kan se glödstiften på motorblocket, ett foto inlagt i tråden så får du hjälp med ett klarläggande 2 om du ser glödstiften så kanske du kan följa elkabeln från stiften till förmodat relä 3 från relät går det en kabel till panelen Fann ett elschema för panelen här https://photobucket.com/gallery/user/nigelmercier/media/bWVkaWFJZDoxMjU2ODY0NTM=?ref= Indikerar att det har funnits pre-heating. Har själv påbörjat felsökning på min D2 motor, enligt elschemat skall en kontrollampa på panelen lysa vid glödning (samtidigt skall relät dra) men det sker inte idag. Ett problem för vintern. Redigerad 29 September , 2019 av skippeer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 29 September , 2019 Man ser glödstiftet, en kopplingsbox och relät. Men de har kladdat ner allt med grön färg så jag tar nog bort relät. Har en platta som ska ligga på startbatteriet med säkringar, relän mm och tänkte nog ha ett relä där istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser