Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
DanOlesen

Seglar med andra ?

Rekommendera Poster

Jag drömmar om att komma ut o seglar långt! Jag har en stortriss i en liten sjö.. 

Skulle ville åka med någon en vecka eller mer för att testa på havet. 

Någon som har bra förslag på hur det kanske skulle kunna gå till? 

Mvh. Dansken 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det finns ett antal grupper på faceboken fast säsongen kanske börjar lida mot sitt slut, men man kan alltid slänga ut frågan :) 

även utländska sådan som inte tackar nej till en gast

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

På Gastbanken på Facebook är det aktivitet året runt. Det söks gastar och skeppare till alla världens hörn. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen 👌 

Har dock inte hittat någon än, finns det någon här som kanske skulle ville hjälpa mig att få min dröm att bli verklig ? Jag är lätt at ha med att göra, o kunnig om mycket.. allt från två dagar till flera veckor har intresse.. 

Mvh Dan. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halloj! 

 

Det finns ju också möjligheter att hyra en båt som har en skeppare under en tid för att prova på, jag tror t.ex. att Click and boat har flera sådana båtar, kanske mest i Stockholm och Göteborg om det är där du råkar befinna dig 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har eventuellt plats i båten från Amsterdam till Portugal. Runt Augusti-September är tanken att ta mig den vägen.

Kommer att anlända Lissabon innan 1/10 för att ta emot gäster men innan dess finns det plats. Vi kommer då att segla Engelska kanalen. över Biscaya och sedan hänga lite i Spanien/Portugal.

Kostnader delas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
28 minuter sedan skrev Gaidin:

Jag har eventuellt plats i båten från Amsterdam till Portugal. Runt Augusti-September är tanken att ta mig den vägen.

Kommer att anlända Lissabon innan 1/10 för att ta emot gäster men innan dess finns det plats. Vi kommer då att segla Engelska kanalen. över Biscaya och sedan hänga lite i Spanien/Portugal.

Kostnader delas.

@Gaidin - tänker du dra i år..?

Hur går tankarna där?

Vet inte om du följer Niklas och Hafsorkestern på sociala medier, men han har problem att bli insläppt i länder pga pandemin. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev Peter_K:

@Gaidin - tänker du dra i år..?

Hur går tankarna där?

Vet inte om du följer Niklas och Hafsorkestern på sociala medier, men han har problem att bli insläppt i länder pga pandemin. 

Nej, dom följer jag inte, skall ta en titt.

Ja, jag tänkte dra i år, så fort jag fått mitt vaccin, förhoppningsvis strax efter midsommar men tidningsrubrikerna är ganska svarta när det gäller att hinna med vaccinationsplanen.

 

Jag inser att det kan bli problem men eftersom man inte vet ett skit om hur det kommer att se ut redan nästa vecka så tänker jag att det får gå, krångligt eller inte...

 

Jag har redan sagt upp mig från jobbet, kommer jag inte in i andra länder så får jag väl åka svenska kusten upp och ner under ett år eller så :)

  • Gilla 5

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan skrev Gaidin:

kommer jag inte in i andra länder så får jag väl åka svenska kusten upp och ner under ett år eller så :)

Neeeeeeeeejjj!!!!!!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan skrev Mackey:

Neeeeeeeeejjj!!!!!!!!!

Jag tror inte det blir aktuellt, vi får smyga in i vikar och floder, ta med lite andra flaggor än den svenska 😄

  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu gör vi så här!

 

Diskussion om vaccin, om det nödvändigtvis  måste ske, håller vi på med i OffTopic.

 

Har dolt inlägg om vaccin i denna tråd och det får vara så helt enkelt.

 

Trevlig måndag till er alla!

 

//stavhammar

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...