Boko57 4 Postad 16 Juni , 2019 Jag har problem med min nyrenoverade AQ130 motor. Tomgången är rätt orolig på lågvarv och motor stannar lätt när den är varm och då krävs i värsta fall att jag låter startmotorn gå i uppåt 30 - 40 sekunder innan motorn mycket motvilligt startar och då gäller det att hålla den vid liv med en högre tomgång annars stannar den igen. Jag vet inte riktigt var jag ska börja att titta på. Jag har funderat på om jag kanske får ånglås i förgasarna då motor verkar bli lite varm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 576 Postad 16 Juni , 2019 Om du tittar ner i förgasarna när motorn går på tomgång, kan du se om någon flottörventil inte stänger. I så fall ser du att det kommer bensin ovanför spjällen. Om flottörnivån är riktig ska det inte komma något där.Eftersom motorn går på tomgång kall, men inte varm, kan det vara så att den får för mycket bränsle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boko57 4 Postad 16 Juni , 2019 Jag ska kolla det. Jag har rengjort förgasarna och bytt alla packningar vilket kan vara värt att veta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boko57 4 Postad 16 Juni , 2019 Motorn går max att varva 4700 fast enligt handboken ska det gå att varva 5100. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perraiskogen 1 Postad 20 Juni , 2019 Har du rätt tändning, ventilspel osv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boko57 4 Postad 20 Juni , 2019 Tändning och ventilspel ställt av båt mekaniker för en månad sedan så det bör vara ok. Tändstiften ser normala ut när jag tittar på dem. Har ingen idé vad problemet kan vara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser