Jump to content
Thursday 13 June 2024

Boko57

Medlemmar
  • Content Count

    185
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About Boko57

  • Rank
    Örlogskapten

Mina båtar

  • Båtens namn
    Flipper 700

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jag har nog inte tillräcklig kompetens för att göra såna operationer men det stämmer säker det du säger.
  2. Det är en svänghjulsgivare mot startkransen.
  3. Det är styrenheten bakom spolen som jag behöver. Dock bra att veta att man kan köpa tändspolen på Skruvat.
  4. Det låter som en väldigt stor operation. Hur får man dit en fördelare? Det finns väl inget förberett på AQ171? Finns det någon som gjort detta? Det borde väl dock finnas någon som har en tändenhet liggande kan jag tycka.
  5. Ingen som har Renix tändenheten / styrenheten till AQ171 liggande?? Jag tror att Volvo Penta artikelnr är 855612. Det borde väl finnas en bilversion av denna tändenhet?
  6. Bra ide. Jag ska olla med dem direkt.
  7. Är det någon som vet om man kan få tag i tändsystem till AQ171 på skroten? Eller kanske har någon ett tändsystem liggande?
  8. Tack för tipset! Jag hade faktiskt en tanke att det kanske hade med bränsletillförseln. Det som var konstigt var att när jag fick helstopp så fick jag hålla på i kanske 5 min sen började motorn gå på väldigt lågt varv typ 400 varv och sen så ökade varvet med tiden till ca 900 varv. Bränslefiltret i vattenavskiljaren är bytt men jag ska kanske kolla att det inte suger luft? Tanken vet jag inte riktigt hur jag ska kolla att det är ordentligt flöde. Kan det vara något som är igensatt i förgasarna?
  9. Jag skulle behöva lite tips på vad som kan vara problemet med min AQ171 motor. Skulle provköra idag och allt gick som det skulle och motorn varvade ut ca 5.500 varv och jag nådde 28 knop. Plötsligt efter 5 min så går motorvarvet ned och är på väg att stanna ungefär som bensinen tog slut och jag drar direkt av gasen. Motorn går då på tomgång utan anmärkning men så fort jag gasar över 3000 varv så vill motorn dö och när jag drar ned på gasen så går den på tomgång. Vid ett tillfälle stannar motorn helt och är svår att starta. När jag får igång den så får jag puttra under 3000 varva i 5-6 knop hem. Vad kan problemet vara? Motorn har en ny rostfri avgaslimpa installerad så denna är ok. Kan det vara högfartsmunstycket som är igensatt? Jag har två stycken Solex 44pai förgasare. Alla tips mottages tacksamt!
  10. Tack för värdefull info. Biltema pumpen så bra ut men den fick vara max 20 cm över tank. Min pump idag är nog 40 cm över tank.
  11. Jag har inga data på el pumpen så det är därför jag frågar. AQ171A är bestyckad med i vanlig ordning 2 st Solex PAI förgasare. Så frågan är ungefär vilka data en el pump bör ha för att mata en AQ171.
  12. Jag har en AQ171 med elektrisk bränslepump som någon satt dit. Jag misstänker att bränslepumpen är för stark och matar för mycket till förgasarna Har någon en uppfattning om vilken spec en universal bränslepump för en AQ171 bör ha?
  13. This advert is COMPLETED!

    • Köpes
    • Used

    Har du en AQ171 motor liggande så är jag intresserad att köpa den. Även AQ151 kan möjligen vara av intresse.

    NO VALUE SPECIFIED

    Stockholm, Please select a region, state or province. - SE

  14. Vilka säljer Berglunds limpor? Har inte hittat var dessa går att få tag i.
  15. Så kan man göra naturligtvis. Tänkte om någon redan gjort bytet och kunde rekommendera vilken slang som man kunde modifiera. Annars måste jag ta bort slangen och då måste kylvätskan dräneras. Hade velat undvika detta just nu. Konstigt att ingen verkar eftertillverka denna slang.
×
×
  • Create New...