Mass 0 Postad 8 Juni , 2019 Har en yamaha 15hk tvåtaktare från -97 som tappar kylningen när den blir varm. Impellern är bytt för ett år sen och kylningen fungerar perfekt med bra stråle i början. Någon som har en idé? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 425 Postad 8 Juni , 2019 Trasig termostat..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 8 Juni , 2019 Slutar strålen efter en stund eller hur märker du att något är fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mass 0 Postad 8 Juni , 2019 ja strålen upphör efter en liten stund 5 timmar sedan skrev Mass: Har en yamaha 15hk tvåtaktare från -97 som tappar kylningen när den blir varm. Impellern är bytt för ett år sen och kylningen fungerar perfekt med bra stråle i början. Någon som har en idé? ja strålen upphör efter kort körning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 8 Juni , 2019 Ta en smal trästicka typ grillspett som precis går in i utloppet för skvallerröret. Starta motorn och dra stickan ut och in hela tiden. Slutar strålen ändå? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mass 0 Postad 8 Juni , 2019 Jag har tagit bort slangen från motorn, kommer inget kylvatten där. Jag testar nog med ny termostat. Någon som har ett bra tips var man handlar den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 8 Juni , 2019 Börja med att köra utan termostat. Funkar det hela tiden googlar du på marinbutiker i din närhet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mass 0 Postad 8 Juni , 2019 Okej,jag tackar för tipsen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 858 Postad 8 Juni , 2019 Jag gissar att det är något som sätter igen kylkanalerna speciellt som det inte kommer vatten ur fästet för slangen. Lär inte försvinna för att du kör utan termostat, tyvärr. Men jag har gissat fel förr 😉. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 8 Juni , 2019 Felsökning måste börja någonstans. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser