Plinnke92 0 Postad 6 Juni , 2019 Hejsan var ute och testade min båt idag med en Volvo penta 3.0gs. Den startar jätte lätt och allt funkar precis som det ska tills jag ska dra på då händer det inte mycket utan den bara reser sig lite men absolut inte tillräckligt för att den ska börja plana och varvar jag den på handgas så är det inga problem då varvar den ut. Några förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 768 Postad 7 Juni , 2019 Varva obelastat är inget man ska göra och det säger inget om motorns kondition. Under förutsättning att motor/båt fungerat tidigare. i din ägo Kolla tändningen och tänddelar Kolla soppa, tillförsel, skit vatten etc etc. Gör ett kompprov. När detta är gjort utan att hitta felet kan man börja gräva djupare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Plinnke92 0 Postad 9 Juni , 2019 Har gjort ett komp prov nu och samtliga visade 12 så det verkar inte vara där problemet ligger. Nästa steg får bli att byta bränslefilter och tändstift. Detta blev bytt förra året men körde aldrig med den då pga kylproblem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 768 Postad 9 Juni , 2019 Ok då är det dax att kolla tändningen vilka värden den motorn ha vet jag inte men det gå enkelt att googla. Både grundläge och max förtändning måste kollas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser