Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
kreta

Kylarvatten stänker bubblor

Rekommendera Poster

Då jag öppnar locket på sötvattenkylarn stänker det vatten ur påfyllnings hålet fast motorn är nystartad och kall. Har en Cummins Mercruiser QSD 4.2. Vad är det för fel? Värt att nämna att impellern är inte bra och måste bytas ut.  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Om det bubblar där när motorn är igång så är det avgaser och antingen är topplockspackningnen trasig eller så är topplocket sprucket. Har du helsystem kanske det kan vara limpan som det är hål i. 

Redigerad av Eld-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-05-05 vid 20:11 skrev Eld-:

Om det bubblar där när motorn är igång så är det avgaser och antingen är topplockspackningnen trasig eller så är topplocket sprucket. Har du helsystem kanske det kan vara limpan som det är hål i. 

J

 

2019-05-05 vid 20:11 skrev Eld-:

Om det bubblar där när motorn är igång så är det avgaser och antingen är topplockspackningnen trasig eller så är topplocket sprucket. Har du helsystem kanske det kan vara limpan som det är hål i. 

Hej igen. Nu har jag bytt impeller och insåg att det inte var något fel på den gamla. Det är tråkigt om det är topplocket. Hur kan jag se om det är limpan? Finns det något sätt att kolla innan man börjar skruva? Tacksam för tipps. Och tack till dig Eld-:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gör ett kompressionsprov. Om kompressionen är dålig i en eller ett par cylindrar så vet du var du ska börja skruva.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...