Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Mr_m

Badbrygga Sea Ray sundancer 240 2002

Rekommendera Poster

Hej.

 

Då jag har en bra bit till båten så ställer jag en fråga här som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

Jag tänkte köpa en ny gummilist och slänga på, på badbryggan på min Sundancer 240 från 2002.

 

Men hittar ingen sprängkskiss eller manual ang hur tjockt god det är i den ute på kanten.

 

Finns ju en rad olika lister och vad de tar för godtjocklek, djup osv.

 

Så om någon skulle kunna kolla sin badbrygga hur tjockt godset är samt längden vore jag evigt tacksam :)

 

ha en fin dag / Micke

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag förstår ditt dilemma men båtfabrikanterna byter specifikationer oftare än ... ja du fattar. Även om någon i detta utmärkta forum ger sina mått på badbryggan från sin båt från samma år är det inte säkert att det matchar din båt.  Enda sättet att vara 100% säker är att åka ut till din egen båt och mäta.

Det är dessutom en utmärkt anledning att se till din båt.

Redigerad av Baxlaget

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
26 minuter sedan skrev Baxlaget:

Jag förstår ditt dilemma men båtfabrikanterna byter specifikationer oftare än ... ja du fattar. Även om någon i detta utmärkta forum ger sina mått på badbryggan från sin båt från samma år är det inte säkert att det matchar din båt.  Enda sättet att vara 100% säker är att åka ut till din egen båt och mäta.

Det är dessutom en utmärkt anledning att se till din båt.

Hej. Lite så, men enl Sea ray´s hemsida är modellen samma från 02-05. Borde inte skilja jättemånga mm på godset. Gummilisterna tar ju med olka spann t.ex 8-12mm 12-18mm osv så det är nog rätt lungt. samt att man marinlimmar dem i botten. Men en fingervisning på tjockleken hade varit grymt.

 

PS: båten står 3h bort så blir ju ett evigt körande för den saken :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...