patrikflink 908 Postad 14 September 3 timmar sedan skrev Till_havs: Det vore fint, min värmare funkar bra men 5 okt är det upptagning. Klubben bestämmer Synd. Hela oktober tar vår båtklubb upp med egen slamkrypare, är alltid sist innan konservering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 908 Postad 19 September Får bli en helg på Springarholmen (Grytan) vid Griskär. Arg sjö, men ingen fara. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1stPeregrine 134 Postad 19 September Kalviken norra Svartsö, stilla natt och morgon på svaj. Ser att molnen rör sig med god fart! 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1stPeregrine 134 Postad 26 September Lunch på Väderöarna, fantastiskt septemberväder, tyvärr lite lite vind, men bad och sol. 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 834 Postad 26 September En härlig fredag i södra delen av furusundsleden, men redan nu börjar det bli kallt. Hoppas värmaren funkar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 908 Postad 26 September 7 minuter sedan skrev Mackey: En härlig fredag i södra delen av furusundsleden, men redan nu börjar det bli kallt. Hoppas värmaren funkar. Ingen trevlig bild? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 301 Postad 27 September 17 timmar sedan skrev 1stPeregrine: Lunch på Väderöarna, fantastiskt septemberväder, tyvärr lite lite vind, men bad och sol. Ja Väderöarna är väl ett av de ställen som är fina att besöka så här års man vill ha plats utan trängsel? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 834 Postad 27 September 20 timmar sedan skrev patrikflink: 20 timmar sedan skrev Mackey: En härlig fredag i södra delen av furusundsleden, men redan nu börjar det bli kallt. Hoppas värmaren funkar. Ingen trevlig bild? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1stPeregrine 134 Postad 27 September 10 timmar sedan skrev Makro: Ja Väderöarna är väl ett av de ställen som är fina att besöka så här års man vill ha plats utan trängsel? Absolut, Väderöarna är det trevligt off season och man kan njuta av en fantastisk ö utan horder med folk. Nu en stilla kväll på Marstrand efter en dag med 7 tim segling från Smögen. Mycket folk och båt här!🌞 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 488 Postad 27 September Första helgen med riktigt fint väder på hela säsongen i Göteborg, så jag passade på att få mig en skön eftermiddagstur. 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bemek 76 Postad 6 Oktober Ohoj! Vi har sett till båten,bytt motorolja men stannar ute det är mkt bättre väder nu . Kanske svamptur imorgon tisd! Ca 13' här vid ödetorpets brygga. Hoppas inte tråden dör nu.. B 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 834 Postad 7 Oktober Sista dagarna nu, i helgen åker vi upp. Dagens middag; tyska korvar med ombordlagad knödeln samt köpt surkål och tysk öl. Oktoberfest helt enkelt, fast i fel månad. Ursprungligen firades oktoberfest i oktober, men sedan kom någon på att det var bättre väder i september, så man började fira oktoberfest i september. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 301 Postad 9 Oktober Vår båt står redan på land, tog upp dagarna innan stormen drog fram, men nu vill jag ha en vinterbåt 😊 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 908 Postad 10 Oktober Vi ger inte upp än. Kalas väder och helt tomt på båtar. Landat och nu blir det enklare middag! 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1stPeregrine 134 Postad 10 Oktober 2 timmar sedan skrev patrikflink: Landat och nu blir det enklare middag! Allt är gott på sjön! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 834 Postad 10 Oktober 6 timmar sedan skrev 1stPeregrine: Allt är gott på sjön! Nej! Det jag inte gillar på land gillar jag inte ombord heller, tror jag iaf. Det är nog bara blodpalt jag inte gillar på land, så det finns väl ingen direkt anledning att testa. Nu ska dessutom båten upp, så det är ändå för sent att skaffa blodpalt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 908 Postad 12 Oktober Då gick vi hem för sista gången i år. Blir upptagen på onsdag. Service gjord idag, återstår dreven och konservering samt tömma vattensystemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke_102 65 Postad 16 Oktober Stockholms skärgård levererar... 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 908 Postad 16 Oktober Själv tog jag upp igår😭. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke_102 65 Postad 16 Oktober 8 timmar sedan skrev patrikflink: Själv tog jag upp igår😭. Jag tar upp ett par båtar inkl vår nästa vecka med subben som kommer från er. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 101 Postad 17 Oktober Sannolikt årets sista tur. Mot mina principer är landströmmen kopplad, mest för att kunna köra en värmefläkt och för att kunna få varmvatten. För det är kyligt nu, i morgon bittida förutspås det bli endast 2°. Jag är inte badsugen det minsta. Donsö om nu någon undrar. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 705 Postad 17 Oktober Körde båten till varvet idag. Sorgligt! Men nu börjar snart båtfixarsäsongen! Bara båtarna är täckta så drar den igång. Eller, först ska alla dynor och annat tas hem och torkas innan de paketeras och läggs upp på vinden. Och båten ska städas. Och så ska kapellet tvättas och impregneras. Och toan frostskyddas. Och … Men sen, då är det dags att beta av listan på saker att göra under vintern. Nu är den bara knappt 60 punkter lång. Det är körigt att vara båtägare 😉 4 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bemek 76 Postad 6 November Lite sent så inte ute på sjön .båten torrsatt tisd em efter varit ute 1 dygn . Natthamn nära sopmaja som vi tänkt nyttja men som var stängd permanent av miljöskäl ? Inget jag sett info om från skärg.stif.sen Men skyltat på plats B 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser