Petter10 13 Postad 2 April , 2019 Jag har en genomföring som har börjat bli dålig. Jag tänkte plasta igen den då den inte fyller något som helst syfte. När jag tittar på guider ser jag många som bara plastar inifrån. Jag tycker att det känns naturligt att börja utifrån, det är där trycket kommer ifrån, sen även plasta inifrån. Vad anser ni som plastat igen genomföringar? Med hopp om vår! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 2 April , 2019 Jag tycker som du. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petter10 13 Postad 3 April , 2019 Såg bland annat en instruktionsfilm som plastar en stor reva, ca 8cm x 4 cm inifrån, med gelcoat först mot mothållet. Känns inte genomstarkt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 3 April , 2019 8 minuter sedan skrev Petter10: gelcoat först mot mothållet Det kanske är väl optimistiskt. Oftast brukar man ju få både spackla och slipa utsidan för att den tillräckligt jämn. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petelars 14 Postad 5 April , 2019 Jag har plastat igen några bottengenomföringar under vattenytan och fasat ner kanterna långt på både in och utsidan. Sedan tejpat igen hålet på insidan och plastat utifrån. När det härdat plastat några lager på insidan och sedan spackel och slipning. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 5 April , 2019 14 minuter sedan skrev petelars: Sedan tejpat igen hålet på insidan och plastat utifrån. Så gör jag ibland, i synnerhet om det är större hål. Till mindre hål gör jag ofta ett "plåster", en bit byggplast med glasfiber och polyester som trycks fast på utsidan. När det stelnat plastar jag både in och utsida. Någon avgörande skillnad i hållfasthet tror jag inte det blir. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser