Jump to content
Tuesday 10 December 2019
  • 0

Question

🌟 Nytt År .

Nu är det läge att sätta Datum och År på inläggen.Så att det kan läsas utan markering.

Som det är idag så noteras det tid om det är insatt samma dag, eller tex.Torsdag. Om det var från dagen före, det blir en gissning? Vilken månad ? vilket År ?  M-G-  har många inlägg i samlingen.

Det kan bli som när hantverkaren sa: Jag kommer på Tisdag, men han sade inte vilken tisdag det var !

Om det var denna veckan, eller nästa månad.( nästa år).

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Gärna datum och år, men jag förstår nog inte riktigt hur du menar.

Det är ju precis som du beskriver det;

1. Ett inlägg från idag får en tidsangivelse som visar hur länge sedan det är inskickat.
  2. Ett inlägg från igår får en tidsangivelse Igår och tid
  3. Ett meddelande från i förgår (och resten av veckan tror jag) får en dag och en tid.
  4. Ett äldre inlägg under året får ett datum.
  5. Ett meddelande från föregående år får datum och år.

Ju äldre meddelandet blir desto grövre och mera övergripande blir tidsangivelsen.

Jag vet att jag själv vid något tillfälle funderat över tidsangivelsen men kommer inte på vad det var jag tyckte var dumt, så förtydliga gärna hur du menar.

Mackey

• 0

Okej, det var inte det jag hade problem med.

Jag är nog ganska nöjd med att veta att igår är dagen före idag... ;)

Jag har sällan koll på datum så om det står 2018-12-28 så måste jag kolla vad det är för datum idag för att lista ut att det är igår. Troligen samma problem som du har fast tvärt om.

Jag vill inte ha datum istället för igår, torsdag, onsdag... osv.

Mackey

• Like 2

• 0

Jag tror att TS skulle ändra sina inställningar till "enkel lista" vill jag minnas att det hette, då spelar datumet mindre roll, man får det nyaste inlägget överst oberoende av vilken kategori det tillhör.

• 0

Datum är väl bara relevant när man ser någon svarar på en fråga som är upp mot 10 år gammal, vilket sker ibland.

• 0
16 timmar sedan skrev Pentax:

Datum är väl bara relevant när man ser någon svarar på en fråga som är upp mot 10 år gammal, vilket sker ibland.

Efter hur lång tid börjar det bli relevant?

• 0

Jag gillar Byggahusforumets tidsstämplar (cch det är ju nästan samma som här på MG);

- minuter (upp till 59)

- timmar (upp till 24)

- dagar (upp till 30)

- datum (datum och sedan månad/år)

Byggahus 0.JPG

Byggahus 1.JPG

Byggahus 2.JPG

Byggahus 3.JPG

Edited by Kane