Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Kallby

Vit Epoxi?

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Är det någon här på forumet som har erfarenhet av Lefants Vita Epoxi? Jag slipar min båt för fullt just nu för att kunna lägga på epoxi till våren.

Vad är era tankar och funderingar?

 

MVH // T

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket lättjobbat epoxi.  La på två lager förra året och ska bli spännande att se nästa vecka då båten ska upp. Ska lägga på ett tredje lager till våren.  Bra val av epoxi

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 minuter sedan skrev Alicia1:

Mycket lättjobbat epoxi.  La på två lager förra året och ska bli spännande att se nästa vecka då båten ska upp. Ska lägga på ett tredje lager till våren.  Bra val av epoxi

Hej

 

Tack för svar, Okej vad spännande. 

Vad valde du för kulör?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vitt på alla lager, skulle ha kört varannan svart men det blev som det blev, ingen slipning mellan lagren behövs. Det blev mycket bra till slut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blev så bra att det stänkte ner bilen min som stod parkerad intill med vita prickar!!! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan skrev Alicia1:

Vitt på alla lager, skulle ha kört varannan svart men det blev som det blev, ingen slipning mellan lagren behövs. Det blev mycket bra till slut.

Okej, Körde du T-coat eller Epoxi Primer? Jag är lite nyfiken om den gulnar eller om den håller sig. Hur målade du den? På trailer eller på stöttor? Du har inga bilder?

 

MVH // T

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 lager primer och 2 lager epoxi. Rollade när båten stod på bockar. Ska måla ett 3:e lager till våren. Bilder kommer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du får endast ladda upp 1,95mb.   !!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan skrev Alicia1:

Du får endast ladda upp 1,95mb.   !!!

Ja, så är det.

Krymp bilderna innan du laddar upp dem.

Det behövs inte större bilder än cirka 100 kb.

 

Om du talar om varifrån du vill skicka bilderna så kan säkert någon berätta hur man gör,  Mac, PC, IPhone, Android?

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2018-10-02 vid 21:54 skrev Alicia1:

2 lager primer och 2 lager epoxi. Rollade när båten stod på bockar. Ska måla ett 3:e lager till våren. Bilder kommer

Hej

 

okej, hörde enligt tillverkaren att primern var bara att stryka på men när man väl skulle lägga på epoxin så skulle man rugga upp ytan något för bättre vidhäftning.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...