Grodhavsseglarn 0 Postad 4 Juni , 2018 Hej Jag rÄkade köpa en bÄt med Silva S15 VHF.Det finns bara tryck-knappar och inget att skruva pÄ. 1. Det brusar extremt mycket hur justerar jag bort det? 2. Det StÄr No Position pÄ displayen. Det vore ju fiffigt om det gjorde det om man skulle behöva anvÀnda DCSnödknappen. Hur fixar jag det hÀr?  Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
BboatB 26 Postad 4 Juni , 2018 https://www.manualslib.com/manual/820824/Silva-S15.html?page=2#manual  squelch control sida 11.  Dsc med pos, du fÄr koppla in en gps. Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Grodhavsseglarn 0 Postad 4 Juni , 2018 Tack för Squelchsvar!  VHFen sitter 10 CM frÄn AIS och allt annat hÀnger ihop I SeaTalk nÀtverk sÄ jag förutsÀtter att det ska finnas tillgÄng till position. Jag har dock inte dubbel kollat att anslutningen verkligen Àr hel. Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
bhemac 2 860 Postad 4 Juni , 2018 Den VHFen pratar inte Seatalk. Du mÄste ha NMEA0183 frÄn tex plottern eller möjligen AISen. Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser