Gå till innehåll
fredag 26 april 2024

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag är ny här och tänkte se om jag kunde få lite info, erfarenhet, tankar och funderingar om mitt problem.

 

Jag gick på grund i mitten av november, kom loss och körde båten till närmsta varv. Jag vill inte kasta skit på folk och fä, utan undanhåller namn. Därefter började allt med försäkringsbolag och i slutet på februari hade försäkringsbolaget äntligen kommit med en besiktning. Det dröjde dock till mitten av mars innan något hände igen. Och detta har gått så långsamt att jag hamnat längst bak i kön på varvet för att sommaren kommit. Nu är fortfarande inget bestämt och båten står på land. Med en jäkla tur kommer båten vara i vattnet om två månader.

 

Jag tycker detta verkar helt bisarrt.

 

Har någon av er varit med om liknande olyckor och hur har detta hanterats?

 

Tacksam för svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi fick helt perfekt och snabb hantering helt utan dröjsmål eller problem.

Det tog nog en vecka ungefär till allt var bestämt.

 

Båten lagades i slutet av september så vi kunde lägga upp båten enligt plan i oktober.

 

Pantaenius ersatte allt utom självrisken och Svinninge marina gjorde ett bra jobb och anpassade sig till våra önskemål om när vi helst ville få båten lagad för att ge minst störning.

 

Tråkigt att höra att du fått en sämre hantering av ditt "fall". Hoppas det kan lösa sig på något sätt. Kanske kan det mest nödvändiga åtgärdas snabbt så att ni kan använda båten i sommar så kan resten fixas senare när det inte gör så mycket att båten inte finns tillgänglig.

 

Lycka till!

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...