Olleman82 114 Postad 14 April , 2018 Hej! Når inte riktigt maxvarv med min motor och har mer och mer funderat över om det är värt att byta till ett propellerpar med lite mindre stigning. Hittade nyligen rätt prylar på blocket, dessutom rätt nära där jag bor. Men propellrarna är nästan lite väl billiga. Vad bör jag titta på förutom rent synliga märken så jag inte köper grisen i säcken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 757 Postad 14 April , 2018 Ju tunnare gods desto mindre är propparna värda. Fick jag lära mig av en kille på Propellertrim i Stockholm. Är godset tunnare har "någon" fixat små skavanker under propparnas livstid. Sen lär det vara viktigt med balanseringen. Hur man kollar det själv har jag ingen aning om. Jag kan väl säga att jag sålde ett par beggad proppar otroligt billigt för några år sedan. Hade haft dem i källaren i flera år och tyckte att de mest var i vägen. Tror jag begärde 1500 för dem och det ringde som bara den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olleman82 114 Postad 15 April , 2018 Ok, viss mån av chansning låter som att det blir oavsett då...får se hur jag gör men då vet jag att jag även ska kolla om godet i största allmänhet är "fixat med". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser