Robink 0 Postad 18 December , 2017 Hei! Vet noen hvor jeg kan kjøpe nye stoppere til løygangen? Sitter på en Player 311. Som dere ser på bildet har stopperen til babord mistet sin knapp for å løfte pinnen, og får dermed ikke flyttet stopperen. Har 21mm skinne. Finner ingen sted på nett!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 2 128 Postad 18 December , 2017 Kan tillbehör till den här profilen passa? (Pfeiffer) https://www.svb24.com/?t=find&action=results&query=pfeiffer traveller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 376 Postad 18 December , 2017 Ser ut som en gammal X-skena. I så fall finns inga nytillverkade delar. Jag bytte min skena (misstänkt likt) mot ett helt nytt system med flytande skotpunkter; dyrt men ett lyft vad gäller hanteringen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robink 0 Postad 18 December , 2017 56 minuter sedan, Peter_K säger: Ser ut som en gammal X-skena. I så fall finns inga nytillverkade delar. Jag bytte min skena (misstänkt likt) mot ett helt nytt system med flytande skotpunkter; dyrt men ett lyft vad gäller hanteringen. Ok takk, kan se ut som om jeg også må bytte hele systemet. Heldigvis knakk den i senterposisjon, så fungerer enn så lenge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 495 Postad 18 December , 2017 Ingen chans att ickedestruktivt plocka isär den fungerande stoppen och försöka hitta en hemmagjord lösning? Kanske är det standardgängor eller så som går att sätta en vanlig skruv i? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marina95 20 Postad 18 December , 2017 Peter_K har säkert rätt att det nog är svårt att få tag i nya delar, men den typen av skena var ganska vanlig på mindre, äldre båtar så det är förmodligen inte alls omöjligt att få tag i en begagnad del. Hör t.ex. med en båtskrot (även om det inte finns så många av dom). Eller ta tillfället i akt och uppgradera till en bättre skena Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke_the_muss 27 Postad 3 Januari , 2018 Ser ut som skenan som satt på min X-79 isåfall så köpte jag de här på hjärtans. Inte billigaste travaren och block men jävligt bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser