V500 0 Postad 22 Oktober , 2017 Hej. Vet någon om man kan koppla en ekolodsgivare till plottern gpsmap 720?. Det räcker om man får djupet som en siffra, annars krävs väl map 720s. Via nmea2000 borde det väl vara möjligt att få in infon till plottern, men då måste man väl köpa ett separat ekolod och sedan därifrån få infon skickat till plottern, men tänkte att det kanske går utan att investera i en helt nytt ekolod. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 2 011 Postad 22 Oktober , 2017 Det går att få in djupsiffror på 720 med en ekolodsgivare som kan kopplas till NMEA0183 eller NMEA2K. Oftast behövs det en konverterare mellan ekolodsgivaren och NMEA2K-nätverket. Konverteraren kan oftast hantera både ekolodsgivare, loggivare och vindgivare. 720s har inbyggd ekolodsfunktion så att du får "fiskbio". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas_Bjorkman 4 Postad 23 Oktober , 2017 Får in djupet i min från min garmin fart/djup givare via NMEA2000, har en 720s som har egen ekoldsgivare så jag kan välja viken som skall ge input. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser