Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Gäst Wille

BÅTMAT/RECEPT

Rekommendera Poster

Gäst laxoring

jo då det finns mycke bönder här så det är väll inga problem kanske kan söka eu bidrag för detta ändamål :-nojd

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Allvarligt talat, har du kärra till båten? Så är det inga problem. Fyra-fem mil eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

uddevalla är det ca 15 mil göteborg ca 20 mil för mig lite lågt med en hemma bygd kärra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Ja det verkar lite långt. Du få la prata me bönnena på slätta då. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

ja får väll gör det. men jag åker ju till kusten med mim gammla husvagn om vädret tillåter.åker till uddevalla och unda camping bruka åka dit en vecka och smaka på salt vatten :-nojd

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

men du kan jag komma med denna båt nästa fredag för då sitter jag i baren på denna båt kan ju prata med skepparn och ta en liten omväg :-nojd

post-7676-1394234398,5009_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

fråga till xander

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Då kan jag komma och hälsa på. Var där en gång men satte drev och propeller i lerbotten, så fick köra hem i 3 knop. men det var midsommar för 19 år sedan. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

jaha på den tiden när du var ung o vacker och hur många pilser var det den gången tro :-?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag var dyngrak så tjejen körde (föresten från dina hemtrakter) men hon kunde inte ratta en traktor ens. Så hon byttes ut strax där efter. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

då måste hon vara en trevlig dam om hon kommer härifrån. :-nojd

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Det e la dags för ett nytt recept. Denna gång världens bästa Eferrätt [bLÅ]Färska jordgubbar Möwenpick vaniljglass och det bästa av allt. En dubbel Tre Ankare som till fördel stoppas upp under läppen.[/bLÅ] Mvh Xander. P.S vågar inte säga något bra om henne, då tanten ser på. D.S.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

lite tilltugg till grillskivan [bLÅ]skala gul lök lägg en lök alufolie tillsätt en klick med smör eller margarin krydda med salt o svartpepper tillslut och lägg dom direkt på grillglöden. tiden är alltid svårt att avgöra storlek på löken värmen i glöden men blir dom lite svarta så ta bort det första skiktet sen brukar dom vara okej [/bLÅ]

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

går det bra med ettan oxå ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Ja men ankare hör ju mer till havet. Undrar om vi får en egen intern linje. Vill ju inte lägga ut de bästa än. Snart dags för bädden, hörs imorgon Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

haha får väll ha 2 sorter då en på land o en på sjön söv gött

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Här kommer ett tidigt recept på [bLÅ]BACONPASTA Ett paket bacon som stekes lätt. Ev, kan man även ta lite blandfärs. Koka pastan, krossa två vitlöksklyftor och blanda i. 2-3 tomater som klyftas och blandas i. Fyll på med bacon och ev, färsen. Häll över 2-3 dl riven ost av god smak. Salt och svartpeppar. Värm upp tills osten smälter.[/bLÅ] /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan igen! Nu är helgen här och jag har gjort ett utskick till alla medlemmar vars adressuppgifter jag har hoppas det funkar har aldrig gjort ett grupputskick innan så det får bli en prövning. Hoppas alla lagar riktigt god mat och dricker god dryck i helgen. Här kommer ett litet recept på het kyckling. [bLÅ]Kyckling i Sataysås 4 pers 4 kycklingfileèr 1 burk Sataysås (finns bland kokosmjölk och annan asien mat) ris Fräs kyckling. Häll på såsen och låt koka ca 10 min tills kycklingen är färdig. Servera med ris. Vill ni ha mer hetta i detta servera hackad chili till och/eller thaisås. Ta gärna en fräsch sallad till.[/bLÅ] Mvh Albin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går Göteborgs Rapè bra oxå :-nojd En tilläggning i receptet ovan är att marinera de skivade jordgubbarna i Cointreu. Så får man med extra spit. :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Ja all krydda av snus funkar bra. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Silja line det verkar var fel sida, då det märket inte åker på väster havet. Och jag tror inte han tar omvägen hit. Inte ens om vi bjuder på en öl. Möjligtvis om vi tog över skeppet, men då får du ratta för jag kan nog inte. Då jag troligtvis har druckit en öl. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Riwallen. Inget mail mottaget? Ska jag behöva svälta hela helgen nu då? ?-) /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej jag som tänkte samma sak jag vill oxå sitta i baren snart så är grill glöden färdig det blir kyckling filer frugan fixar käket och jag grillar och tar en pilsner kommer till baka sen mätt o belåten sen ps: ska sitta i baren :-nojd

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej wille samma här inga mail

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inget mail här heller. Och ja, jag svarade på ditt mail och skrev in privatadressen snyggt och prydligt!:mad: :-D :lol:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej du får väll sörja med bullens pilsner korv det funkar ju oxå :-nojd ps.själv så går jag på whisky just nu det går bra det oxå ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej gott folk! :mad: Ja inga mail utskickade jag vet vad problemet är jobbets mailserver kraschade fredag eftermiddag typiskt ska göra ett försök hemifrån under dagen. Sitter bara på snöre här så vi får se om det lyckas. Får be om ursäkt :oops:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inga ursäkter behövs! Tag istället: [bLÅ]Ett eller två pkt Skav (renskav, hjortskav eller vad som ligger i frysdisken) Skär i cm-bitar och fräs ihop med en finhackad gul lök en brk eller en näve färska kantareller och ett par krossade enbär. När det är färdigfräst slår du på en redig dos med grädde efter samvete, kryddar på med krossad svartpeppar och salt. (Undrar om en skvätt Gin skulle passa i...). Röran serveras med hemlagat potatismos och lingonsylt. Man dricker med fördel Pilsner till, och varför inte en hutt.[/bLÅ]

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej riwallen nu har jag fått ditt mail och det ser bra ut tackar så mycket :-tackar

post-7676-1394234399,0085_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag också! Vaknade du sent idag Laxoring. Såg att du var uppe sent och smakade på en sådan där god grej som ofta är lite ljusbrun i färgen. Vi har varit ute med båten i natt och är bara hemma för att min mormor fyller år, får la vara där en timma för att sen sticka igen. Jag tror det blir Mollösund vi får se. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...