Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
boak

Jetbåt

Rekommendera Poster

Är det någon som vet något om jet båtar?? Ja har kollat på en seadoo polaris jetbåt. Var skaffar man reservdelar till en sådan, hur e den att köra/äga?? Strular en sådan mycket? Dricker den mycket soppa?? Mvh Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Antar att inlägget ovan syftar på båtar med jetmotor men att du menar båtar med vattenjet. De enda vattenjetbåtar jag har kört är marinens Stridsbåt 90H, stridsbåt 90E och gruppbåt och alla dessa är väl törstiga enligt min mening. Det är naturligtvis inte riktigt den typen av båt du funderar på att köpa men... I övrigt tycker jag att de är riktigt fina att köra och framförallt att manövrera, spec 90H naturligtvis då den har dubbla utsprut. Kan inte svara på reservdelsbiten mer än att impellrarna är dyra och att de kan ta en del stryk om det sugs in grus när man går in mot land.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dyra impellrar säger du, hur dyra då ca??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag minns inte några priser, men dyrt var det. Kom på att vissa försäkringsbolag inte försäkrar vattenjetbåtar, varför vet jag inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

www.gas-turbines.com/images/squirt_2/squirt_2_at_pc_oct_2001_(short).wmv

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kolla in en sida. www.boomeranger.fi de gör special ribbåtar många med jet drift. fabriken i Lovisa(Finland)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Joakim Sjödin

Om ni har bredband så se på filmen jetbåt sthlm under filmklipp på denna sida:http://www.badtoy.se/. Här kan man se vad en jetbåt ala Seadoo eller liknande kan....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skit i om den dricker soppa! Tror du att dom som kör med V8 i sin raggarbil bryr sej om soppa priset.. Har man intresset så skiter man i priset.. Det är bara så att allt som e kul är dyrt, ofta är det dessutom förbjudet av nån anledning..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har man inte råd spelar det väl ingen roll hur intresserad man är! Man intresserar sig för något man kan och har råd att göra! :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har skaffat en SeaDoo Challenger -97 (14,5 fot minsta modell) med 110hk Rotax. Ett rent impulsköp (inte likt mig!).

Jag säger bara en sak:Yippiee!

Att man åkt omkring halvt uttråkad i 40år på sjön känns som en förlust av livskvalitetsår!

Jag har provkört: muskel-V8 båtar, vattenskoter, moderna RIB, 60 knops-hydrolift mfl. MEN detta är en helt annan dimension!

PROVA, det är ett knark, du fastnar OCH du blir en lyckligare människa! 

Du kan tänja gränserna för båtåkande till gränser du inte trodde fanns.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...