Gå till innehåll
tisdag 16 december 2025
Gäst Micke

Ännu mer om xxx

Rekommendera Poster

Gäst Micke

Beställde 22 jan en Sea ray av ett svenskt företag som importerar båtar från USA. Efter ett tag upptäcker jag att det är xxx som är deras kontakt i USA. Jag har fortfarande inte fått någon båt, därmot många bortförklaringar typ dåligt väder chaufförer som inte har hämtat båten hos säljaren, amerikanska marinen har tagit fraktfartygen, hamnkaptener som har strulat mm mm. Som tur är så köpte jag båten i sverige så jag har krävt och fått tillbaka handpengen, men jag står ju forfarande utan båt (tips på en DC -90 el nyare för 150000:- mottages tacksamt) Så jag vill varna för hur xxx arbetar nu. Kolla, kolla, kolla innan du tror på någon. Jag tycker synd om seriösa importörer, dom kan inte få det lätt om dessa idioter får fortsätta. Jag törs nog inte köpa något osett igen. xxx = Censurerat av maringuiden. Anonym insändare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Ja, det är alltid lika beklagligt när sådana här busar får agera affärsmän, men dessvärre tycks varningar inte hjälpa vad det verkar! Varningar i forma av inte minst artiklar i pressen och skriverier här på Maringuiden och annat tycks bara gå förbi många. Folk ska ju göra sina klipp ändå, för det är visst enkelt och säkert osv. Jag har alltid hävdat att man i sådana fall ska göra sådana affärer på plats om det nu är så viktigt att köpa utomlands, eller ännu hellre köpa i sverige. Jag undrar hur många av dem som har åkt på denna blåsning ärligt kan säga att de inte har hört/läst om dessa varningar i någon form? Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad heter företaget i Sverige? Kan vara bra att veta för andra som går i köptankar, så de inte går på samma mina...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Ja, ja det är som vanligt, köper man billigt så betalar man dyrt. Angående DC av årsmodell 90 eller nyare för 150 000. Så är mitt förslag att inte stirra sig blind på årsmodell eller pris utan tänka sig för vad är det jag vill ha? Vad har jag för behov och så vidare. Som parentes måste jag redan nu skriva att du är ute och cyklar (givetvis beroende på storlek, motor osv) ifall du tror att du får någon riktig DC för 150 000 ifall årsmodellen skall vara 90 eller nyare. För att vara riktigt taskig, säger jag också att vill du ha kvalitet så kostar det, skit får man gratis, (nästan). Det jag ovan skrivit är egentligen inte för att vara taskig, utan för att jag önskar att du liksom många av oss andra båtdårar, skall få fina minnen från ditt framtida båtägande. Det är idag ett väldigt stort utbud av båtar, titta och jämför dessa med ditt behov. När du hittat din båtmodell, sök efter synpunkter om båten. Det finns exempelvis en massa i detta forumet. Lycka till med båtköpet/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Micke

Jo jag har förstått att det blir svårt att hitta något nu som är färdigt för sjön för dom pengarna. Det är ju som så att man hoppas på det perfekta fyndet. Det finns båtar för den pengen men då är det ju jobb naturligtvis så jag tycker inte att du är taskig som säger så (du har ju rätt, man får vad man betalar för) Tydligen får man inte skriva vem som köper av en viss person i Florida, men jag kan säga som så att jag bor i Västerås Och beställde av en lokal firma....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tolkar censurkommentaren så att om du registrerar dig här på forumet så får du skriva ut namnet. tio Pepe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta å sök här på maringuidens båtbörs..... Där kan du söka mpå prisklass

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...