Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Robin87

Hjälp med mercury merc 45 !

Rekommendera Poster

Hejsan! Jag har nyss blivit båt ägare och fick med en motor på köpet. Det var en mercury merc 45 (den är på 4.5 häst)fast den var isärplockad vid förgasaren men den har jag lyckats få på plats men motorn har ingen inbyggd tanka den är separat och jag som inte är någon haj på motorer hittar inte vart bensinen ska gå in att jag har en liten slang med 2 st nipplar på som man ska skruva fast någon stans och hittar ej vart det ska vara. har leta som en galning efter någon storts manual men hittar inget det ända jag hittar är en manual som man måste beställa från usa och den kostar 500 kr frakt så det blir ca runt 870 kr eller mer..och jag betala 1500 kr för båt med motorn ett riktigt kompis pris men han har ingne kolla på motorn efter som den var isär skruvad när han köpte båten och jag känner att jag inte vill lägga ut 900 kr på en manual när jag bara behöver fixa 2 saker på den och när båten kosta 1500 kr! så jag ber i nöd efter någon som har denna manual för mercury merc 45 eller som är väldigt kunnig innom detta. bilder kan skickad på motorn. tacksam för alla svar. mvh Robin L

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla motornumret och gå sen in på [LINK]http://www.mercruiserparts.com[/LINK] och titta igenom sprängskisserna. Eller så skriver du motornummer här och väntar lite så får du säkert hjälp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Robin L

Tack för svar hittar dock inget på sidna jag som kanske är blind?! Men här är numeret på båtmotorn 4601039 hopps någon kan fixa fram en manual eller något. /mvh Robin L

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Robin L

Tack så hemskt mycket för all hjälp ska försöka hitta min modell nu bara. tackar för så snabba svar. / MVH Robin L

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...