thaskippa 0 Postad 16 Maj , 2005 Kan nån hjälpa mig eller berätta vart man kan vända sig om man ska bygga ny vindruta till båten, det ska vara billigt, enkelt och så ska det gå snabbt! Jag har varit i kontakt med dom företag som bygger vindrutor runt om i sverige men dom är på tok för dyra! Därför så gör jag det själv eller alternativt om det finns nån billig hantverkare! Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 16 Maj , 2005 Jag mallade min ruta med kartong som jag klippte så att det blev som jag ville. Därefter lämnade jag in mallen och dom skar ut den till mig. Dom böjde även röret som rutan gick i. Köpte röret separat. Det blev rätt så billigt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thaskippa 0 Postad 16 Maj , 2005 Vilka och var? Jag bor i Stockholm! Vad använde du för rör, och var köpte du det? mvh Hans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 16 Maj , 2005 Du kan alltid kolla med: Akriform Plast AB Sollentuna 08-625 99 00 Rix 90 AB Hägersten 08-449 47 60 Vink plast AB Norsborg 08-531 995 00 eller Veta plast (saknar info) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 16 Maj , 2005 Jag bor på Hönö som ligger utanför Göteborg. Köpte rutan på Hönö, ringde runt till olika ställen som sålde aleminium rör. Minns inte vilket ställe det va, men kolla med sådana som säljer metall Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thaskippa 0 Postad 18 Maj , 2005 Tjena! Det verkar som många av plast firmorna kan hjälpa mig med plexiglaset, men var tusan får man tag på alu-profiler någonstans? Alla metall återförsäljare har bara normal sortiment i lager dvs inte sånt jag skulle behöva till uppförandet av vindrutan! Känns lite hopplöst just nu så är det nån som vet vart man ska vända sig i Stockholms trakten för alu-profiler skulle jag otroligt tacksam! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 18 Maj , 2005 Alternativ till Plexiglas är Macrolon som är tåligare än plexi. Det blir inga sprickor med tiden som det blir med plexiglas. Dessutom kan man berabeta Macrolon utan värme. Gjorde själv ett sjökortsbord och kallbockade nederkanten, fungerar hur bra som helst. Kolla hos din lokala glasmästare dom har säkert både Plexiglas och Macrolon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thaskippa 0 Postad 18 Maj , 2005 Tack för hjälpen, men det är fortfarande frågetecken kring alu-profiler vad ska jag använda för nåt? Några fyndiga tips? Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thaskippa 0 Postad 23 Maj , 2005 Hittade efter mycket om och men en komplett vindruta på Blocket.se rekommenderas stark att söka på Blocket om ni söker nåt! :-nojd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser