Crabmeat 62 Postad 9 Januari , 2017 Hej, jag har en Master 540 http://www.masterbatar.se/modeller/ som någon(?) har lyckats med bedriften att tappa båda luckorna till aktertoftarna. Då jag antar att båten är gjord i Ryssland, så kanske blir det svårt att få nya luckor så det blir väl till att byta till nya luckor. Vilka återförsäljare finns det på luckfronten om man vill sätta på nya? Och kanske ännu bättre, är det så att luckorna till Masterbåtarna är något internationellt märke och går att beställa? Tyvärr inga bilder på luckorna i dagsläget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 2 232 Postad 9 Januari , 2017 Det är väl tyvärr så att reservdelar som är svåra att få tag på från leverantör/generalagent skaffas på annat sätt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crabmeat 62 Postad 9 Januari , 2017 Det är väl tyvärr så att reservdelar som är svåra att få tag på från leverantör/generalagent skaffas på annat sätt... Har försökt generalagenten, men inte fått något svar... Såg att Erlandssons brygga sålde luckor men de passar inte riktigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 597 Postad 9 Januari , 2017 Är det aluminium? Då är det ju bara att gå till lokala smeden så svetsar han ihop ett par luckor till dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crabmeat 62 Postad 9 Januari , 2017 (redigerade) Är det aluminium? Då är det ju bara att gå till lokala smeden så svetsar han ihop ett par luckor till dig. Nej, plastluckor. Fast egentligen skulle väl det gå med aluluckor med. Redigerad 9 Januari , 2017 av Crabmeat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 9 Januari , 2017 Kan du inte ordna en enkel form och plasta upp luckor själv? Formen behöver inte vara så märkvärdig vid enstyck, du kan lägga slipningsarbetet på luckan isället för på formen om det inte ska massproduseras. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crabmeat 62 Postad 10 Januari , 2017 Kan du inte ordna en enkel form och plasta upp luckor själv? Formen behöver inte vara så märkvärdig vid enstyck, du kan lägga slipningsarbetet på luckan isället för på formen om det inte ska massproduseras. Jo, det är ju en tanke, med reservation för att båten ligger i och jag upplever vädret bistert. Men egentligen är du nog inne på rätt spår. Någonstans hade jag bara hoppats på att det var en standardlucka från ett märke som gick att beställa, men det verkar ju inte gå den vägen, så det blir nog till att göra en form. När vår Herre ger oss hyfsat väder då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 10 Januari , 2017 En lucka jag byggde på en plugg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser