Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Gäst Bengten

suzuki DF 70

Rekommendera Poster

Gäst Bengten

Jag har en Suzuki 70hk -00.Har kört tre säsonger utan några problem.När jag provkörde för första gången idag gick den inte rent på tomgång,den hackade till ibland,och när jag drog på och nådde 3000varv orkade den inte högre.Under detta varvtal går den bra men sen är det stopp.Misstänker att bränsle inte kommer fram ,eller kan det vara nåt elfel? Bränslefilter ?Någon som har en ide?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst johan

EN del motorer tex min Suzuki 2-takt har ett varningssystem som inte låter min motor varva mer än just 3000rpm vid tex överhettning o några andra saker.Kolla manualen Bara en tanke, annars ingen ingenjör. Lycka till Johan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst bengten

Jag glömde skriva att det är en 4-taktare med insprutn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Johan

Hej! Jag äger en Suzuki 60 DF fyrtakt. Jag tror att du behöver återställa serviceindikatorn. Håll in knappen som du har till linan 3ggr inom 10 sek så återställer du alla fel och service räknaren. Mvh Johan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst bengten

Jag hällde i karb.sprit i tanken igår och lät motorn gå en stund.Idag provkörde jag den ute på havet och den gick helt perfekt.Om det var k-spritens förtjänst vet jag ju inte,men den gick utan minsta misständning,underbart! Tack för tipset om återställningen.:-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har haft samma problem fast på 70 Johnson...visade sig vara vatten i tanken där också. Det är inte annat än att man blir lite kallsvettig och ser semesterpengarna rulla iväg :-/ Tur att det fins K-sprit

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skaffa dig ett bränslefilter med vattenavskiljare. Men då ska du inte använda dig av t.ex. K-sprit som då slår ut funktionen och poängen med vattenavskiljande filter. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkar inte så dumt. Vet du om det är mycket dyrare än ett vanligt filter?? Henkan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst bengten

Motorn gick bra en dag,men fick återfall nästa gång.Ringde en serviceverkstad och beskrev eländet.Byt tändstift var hans råd,dom hade varit ute för detta flera gånger och då hade det hjälpt.Jag monterade nya stift idag,och nu verkar det helt okay.Jag körde utan problem i alla varvtal.Jag kommer alltid att sätta i nya stift varje år hädanefter, jag tror att stiften var den egentliga felorsaken.:-tackar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Ett bränslefilter med vattenavskiljare (och det är ett sådant du ska ha) kostar ca. 450 kr. Småpengar i relation till vad som annars kan hända! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej sitter det inte ett oljefilter på alla 4-takt vad jag vet om dom täpper sig så ska motorn slå ifrån för att inte motorn ska skära ihop

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst cleese

Tjena, Jag har samma problem med min DF60. Ska prova att byta stift ikväll...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nya tändstift och motorn spinner som en katt....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...