Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Kjellman

Då har man plötsligt två båtar

Rekommendera Poster

Jösses! Då har man helt plötsligt blivit med två båtar. Efter att ha haft en underbar vår och sommar med mycket segling i Bohuslän med vår winga 87 så har det sakta växt fram från min sambo att hon älskar självet med naturhamnar och mysiga hamnar i Bohuslän, men hon gillar inte Segling utan hon vill ha motorbåt istället! Efter att första chocken släppte och vi pratat om det länge så kom vi fram till att vi får titta efter en trevlig motorbåt. Alternativen var att byta båt eller byta sambo och bättre sambo finns inte så det blev motorbåt. Fast nu har jag två båtar att ta upp i höst och fixa till och så får jag väl sälja vår fina Winga 87 a till våren. Det blir en spännande vår och mycket jobb, men alltid kul med utmaningar. Vi är säkert inte det första paret som gör en helomvändning. Vad vill jag säga med detta nu Då? Ingenting, men det var kul att skriva av sig Lite!! :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förstår henne. Men, vad blev det för motorbåt?

Det blev en Fairline :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Jag förstår henne. Men, vad blev det för motorbåt?

Det blev en Fairline :)

 

I somras var jag in i en Fairline 29 Mirage. Båten gav ett lite ovanligt intryck med långt rufftak och dog-house som upplevdes som utdraget mot aktern. Båten såg baktung ut. Vill minnas att den hade en AQAD41. Den långa ruffen gjorde att den blev mycket rymlig. Jag upplevde båten som smal, men ägaren sa att den var över tre meter bred.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förstår henne. Men, vad blev det för motorbåt?

 

 

Jag förstår henne definitivt inte.

 

Ha en bra båt och så byta ut den mot nåt mycket sämre.

 

Winga 87 är ju en motorseglar. har aldrig varit ombord på nån, men jag skulle tro att det är en ganska skaplig båt, både bomässigt och en skaplig sjöbåt.

 

Går väl alldeles utmärkt att köra med motor och man måste inte segla. 

 

Är det sjögång är ett revat segel helt förträffligt att stötta båten med, även under motorgång.

 

Krånglar motorn, så finns det ju reserv - segel - så man kan ta sig i hamn.

 

Ja - man kan  naturligtvis ropa på hjälp, men det kan ju ta en tid innan hjälpen kommer och det är alltid bra att kunna klara sig själv i stor utsträckning.

 

Kvinnors logik, och även en del karlars, är helt ofattbar.

 

Jag vet hur det är, min fru gillar inte heller att segla och jag går nästan alltid för motor när hon är med - Men att gå så långt att jag skulle byta bort en båt som går att segla till en som inte går att segla  - aldrig i livet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Jag förstår henne. Men, vad blev det för motorbåt?

 

 

Jag förstår henne definitivt inte.

 

Ha en bra båt och så byta ut den mot nåt mycket sämre.

 

Winga 87 är ju en motorseglar. har aldrig varit ombord på nån, men jag skulle tro att det är en ganska skaplig båt, både bomässigt och en skaplig sjöbåt.

 

Går väl alldeles utmärkt att köra med motor och man måste inte segla. 

 

Är det sjögång är ett revat segel helt förträffligt att stötta båten med, även under motorgång.

 

Krånglar motorn, så finns det ju reserv - segel - så man kan ta sig i hamn.

 

Ja - man kan  naturligtvis ropa på hjälp, men det kan ju ta en tid innan hjälpen kommer och det är alltid bra att kunna klara sig själv i stor utsträckning.

 

Kvinnors logik, och även en del karlars, är helt ofattbar.

 

Jag vet hur det är, min fru gillar inte heller att segla och jag går nästan alltid för motor när hon är med - Men att gå så långt att jag skulle byta bort en båt som går att segla till en som inte går att segla  - aldrig i livet.

 

Det är därför det är så skönt att vi är olika :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är därför det är så skönt att vi är olika :)

 

 

 

Ring om du behöver bogsering i hamn.  :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Det är därför det är så skönt att vi är olika :)

 

 

 

Ring om du behöver bogsering i hamn.  :P

Det vet Du  :D  :D

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bara två. Det är ju snudd på återhållsamt och ansvarsfullt. Rätt antal båtar är alltid en till (men inte så många att det blir skilsmässa) ;-)

 

(Fritt tolkat från regeln för det optimala antalet cyklar man måste ha)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jösses! Då har man helt plötsligt blivit med två båtar. Efter att ha haft en underbar vår och sommar med mycket segling i Bohuslän med vår winga 87 så har det sakta växt fram från min sambo att hon älskar självet med naturhamnar och mysiga hamnar i Bohuslän, men hon gillar inte Segling utan hon vill ha motorbåt istället! Efter att första chocken släppte och vi pratat om det länge så kom vi fram till att vi får titta efter en trevlig motorbåt. Alternativen var att byta båt eller byta sambo och bättre sambo finns inte så det blev motorbåt. Fast nu har jag två båtar att ta upp i höst och fixa till och så får jag väl sälja vår fina Winga 87 a till våren. Det blir en spännande vår och mycket jobb, men alltid kul med utmaningar. Vi är säkert inte det första paret som gör en helomvändning. Vad vill jag säga med detta nu Då? Ingenting, men det var kul att skriva av sig Lite!! :-)

Din lille poet :)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Kjellman!

 

Hur mycket skall du ha för henne? Båten alltså?

Kan man komma å provsegla innan du tar upp?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Kjellman!

 

Hur mycket skall du ha för henne? Båten alltså?

Kan man komma å provsegla innan du tar upp?

Självklart! Mejla mig på magnus@scanvo.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...