Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Flipperskeppare

Erfarenhet av Simrad NSE12?

Rekommendera Poster

Jag har behov av att köpa ny plotter och fick då upp ögonen på en till synes äldre modell, Simrad NSE12, som nu reas ut av svb.de för 1000 Euro inklusive Navionics Silver. Till synes bra pris för en avancerad 12-tumspotter, dock utan pekskärm. Någon som har erfarenhet av denna? Hur viktigt är pekskärm?

 

Den ska sitta på en planande motorbåt (Coronet 32 Oceanfarer). Jag har inget behov av ekolod, radar osv utan behöver bara en plotter. Min erfarenhet av navigering med iPad är att pekskärm är bra, men att det kan vara svårt att nyttja i planande fart.

 

Länk till annonsen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det som sklijer plottrar är mest gränssnittet och användarvänligheten. 

 

Jag har provat det mesta dock inte Simrads plottrar, se om du kan hitta någon butik som har demoex - så känner du på manicken å trivs du - köp.. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det som sklijer plottrar är mest gränssnittet och användarvänligheten. 

 

Jag har provat det mesta dock inte Simrads plottrar, se om du kan hitta någon butik som har demoex - så känner du på manicken å trivs du - köp.. 

 

Exakt så är det. Prova och känn. Min senaste plotter är en Simrad NSS7, jag tycker den är väldigt logisk och bra, nästan i klass med men 10 år gamla Furuno (som ju inte kan lika mycket).

Logiken som jag kommer ihåg det är ungefär densamma hos NSE.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...