Gå till innehåll
fredag 20 februari 2026
Micke9000

Montera Tv antenn

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej.

Sitter i tankarna att montera en tv antenn på min båt. Modell Glomex Avior VT300.

Problemet är att jag varken har tak eller targabåge att sätta antennen på. (Sea Ray 270)

Har funderat en del med inte kommit på någon bra lösning.

Någon här som monterat eller har en bra lösning på detta?

Mvh

Micke

Redigerad av Micke9000

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Du verkar sakna en vital del för att få bra mottagning och det är en segelbåtsmast! ;) annars får du väl satsa på kabelTV? :)

Redigerad av pseudonym

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inte aktuellt att helt enkelt ha den lös och ställa fram vid behov? Så gör jag med vår antenn, med någorlunda avvägda kabellängder blir det inte så besvärligt att hantera. Ofta räcker det att bara ha antennen inne i kabinen men å  andra sidan får man ingen mottagning alls vid andra tillfällen. Då tror jag iof inte att montage på targabåge hjälpt mycket men kanske en mast som tidigare talare var inne på :)

Jag köpte denna och är nöjd men har aldrig testat de "fina" på marinbutiker: https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tillbehor/antenner/andersson-cna-21/198966.9109/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För en del år sedan hade jag antenn monterad på en teleskopisk båtshake, som jag surrade fast på lämpligt ställe, så att vi kunde titta på Televinken farbror Hyland och Putte Kock... Nja det var nog senare eftersom det var färgtv och flera kanaler...

Litet struligt blev det då båtshaken skulle användas till det den är avsett för, och det satt en tv-antenn fasskruvad strax under kroken....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...