Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Jorgen01

Chevrolet V8

Rekommendera Poster

Har köpt en Ockelbo dc 21 med en motor monterad 2006.

I handlingarna står det CHV-350RMLB-4 Marine Chevrolet.

Vad är det för motor? Drevet är cobra med rött hölje på växelvajern.

 

JJ

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Chevrolet 350 det vill säga 5,7 liters V8 måste vara världens vanligaste inombordare, Volvo Penta, Mercruiser, OMC med flera har använt denna motor i massor av år, det är mest kringutrustningen som avgaslimpor och vattenpump, generator, förgasare och liknande som skiljer dom åt, grundmotorn har varit samma i dem alla. Delar till motorn är inget problem i alla fall, billiga delar är det i de flesta fall.

 

Drevet är värre OMC sålde sin drevtillverkning till Volvo Penta som av det som fanns utvecklade SX drevet, dreven innan detta som det står Cobra på lider av en brist på reservdelar lite beroende på vilken variant av Cobra drevet du har.

 

Lägg upp bilder på prylarna så känner någon igen dom och du får reda på vad du har.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Chevrolet 350 det vill säga 5,7 liters V8 måste vara världens vanligaste inombordare, Volvo Penta, Mercruiser, OMC med flera har använt denna motor i massor av år, det är mest kringutrustningen som avgaslimpor och vattenpump, generator, förgasare och liknande som skiljer dom åt, grundmotorn har varit samma i dem alla. Delar till motorn är inget problem i alla fall, billiga delar är det i de flesta fall.

 

Drevet är värre OMC sålde sin drevtillverkning till Volvo Penta som av det som fanns utvecklade SX drevet, dreven innan detta som det står Cobra på lider av en brist på reservdelar lite beroende på vilken variant av Cobra drevet du har.

 

Lägg upp bilder på prylarna så känner någon igen dom och du får reda på vad du har.

Motorn har förgasare,vad kan effekten vara?

 

JJ

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Omkring 300hk. Jag har en Indmar marine 5,7 lit V8 i min båt. Effekt 320 hk.//Björn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mercruiser 350 Vortec ligger på 315 hk.

 

//Peter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visserligen är det en gammal tråd, men jag blev ändå nyfiken när jag ser att din motor monterades 2006. Vad jag hittat och vet tillverkades CHV-350RMLB-4 mellan -90 och -97 och hade då 260 hk.

 

Är det ett renoveringsblock som installerats?

 

Har själv Cobra drev och det funkar utmärkt. Cobra dreven förtjänar inte ryktet de har. 

Går det trögt så justera viren från motorn till drevet alternativt byt. Ska gå mjukt och fint att växla. 

 

\\Johan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Chevrolet 350 det vill säga 5,7 liters V8 måste vara världens vanligaste inombordare, Volvo Penta, Mercruiser, OMC med flera har använt denna motor i massor av år, det är mest kringutrustningen som avgaslimpor och vattenpump, generator, förgasare och liknande som skiljer dom åt, grundmotorn har varit samma i dem alla. Delar till motorn är inget problem i alla fall, billiga delar är det i de flesta fall.

 

Drevet är värre OMC sålde sin drevtillverkning till Volvo Penta som av det som fanns utvecklade SX drevet, dreven innan detta som det står Cobra på lider av en brist på reservdelar lite beroende på vilken variant av Cobra drevet du har.

 

Lägg upp bilder på prylarna så känner någon igen dom och du får reda på vad du har.

Motorn har förgasare,vad kan effekten vara?

 

JJ

Motoreffekten borde vara 260 HK

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...