Gå till innehåll
lördag 20 juni 2026
Barmeister

Förgasare- vad mer kan göras?

Rekommendera Poster

Hej

Byter packning till avgaslimpa, krök etc. Vad mer kan man passa på att göra när man ändå har hela förgasarpaketet löst? Exempelvis flamdämparna, ska de kanske rengöras?

Volvo Penta B30

Med vänlig hälsning,

Martin

post-92261-0-76171000-1460372005_thumb.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag tror att jag lade mina i lacknafta, precis som alla förgasardelarna. Alltid gör det väl något:-)Berätta hur det går när prylarna ska på plats igen. Jag håller tummarna!

Mattias

Redigerad av jmwa
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Råkade skicka inlägget två gånger, men förstår inte hur jag ska ta bort det ena. Därför denna text...

Redigerad av jmwa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

@Jmwa: Finns en funktion "dölj" i editorn intill "redigera". Redigera kan man göra upp till 2 timmar efter publicering, är nog samma för döljandet? Då får du motivera varför, skriv bara typ "dubbelpost". Inlägget försvinner då bums. (Men det sparas visst tillfälligt nånstans så admin kan ha litet koll.)

@Barmeister: Har du en oscillerande slipmaskin? Haha, kolla den här filmsnutten om en hemgjord "ultraljudstvätt". Verkar väl ungefär lika effektiv som en riktig kan jag tycka. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

@Jmwa: Finns en funktion "dölj" i editorn intill "redigera". Redigera kan man göra upp till 2 timmar efter publicering, är nog samma för döljandet? Då får du motivera varför, skriv bara typ "dubbelpost". Inlägget försvinner då bums. (Men det sparas visst tillfälligt nånstans så admin kan ha litet koll.)

@Barmeister: Har du en oscillerande slipmaskin? Haha, kolla den här filmsnutten om en hemgjord "ultraljudstvätt". Verkar väl ungefär lika effektiv som en riktig kan jag tycka. :-)

Ha ha! Ja resultatet såg ju riktigt lovande ut!

Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ha ha! Ja resultatet såg ju riktigt lovande ut!

Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att jag lade mina i lacknafta, precis som alla förgasardelarna. Alltid gör det väl något:-)Berätta hur det går när prylarna ska på plats igen. Jag håller tummarna!

Mattias

Hej Mattias

Det gick läskigt lätt att få loss allt... Limpan visade sig vara i aluminium och var i fint skick, gissar någon tidigare ägare har bytt. Nu ommålad och ny packning ska på. Sedan ska ju allt också vara tätt förstås, det återstår att se längre fram...

Passade på och tog bort lite rost på motorblocket och målade lite.

Återkommer!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...