bran82 3 Postad 1 Februari , 2016 Morsning, Ska bygga om pentryt i min Albin Nova - ny kylbox, nya vaskar och ny fräsch vit bänkskiva. Frågan är bara vad man ska ha för bänkskiva? Tålig, snygg, gärna inte alltför tung. Alla tips välkomna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 7 Februari , 2016 Corian och Hanex är bra tåliga material men lite dyrare, lite tyngre men lite bättre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 334 Postad 7 Februari , 2016 Jag gjorde samma resa för ett par år sedan. Försökte hitta plywood med laminat på, men gick bet på det. Försökte beställa från ett snickeri, men de hörde aldrig av sig. Hittade aldrig något bra. Fick till slut tag på en bit 10 mm Hi-Mac, ungefär som Corian. Tror den väger lite mindre än granit faktiskt... Så mitt råd: Lägg en order hos ett snickeri i god tid på 10 mm plywood med vitt högtryckslaminat på båda sidorna. Blir sannolikt bästa kombinationen. All laminera själv och sedan spackla och måla tror jag inte på att det är snyggt i längden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser