Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Mattejao

Rutor Nidelv 24

Rekommendera Poster

Är det någon här som vet om det är någon skillnad på ruffen mellan 74-75 där ena modellen har 3 rutor och den andra 2 på sidan? Allt jag kan hitta på webben är att 1978 så kom u-soffan men inget om dom tidigare rutorna. Om någon vet något om detta skulle det vara mkt tacksamt, samt alla tips och förbättringar till nidelv före 1978 tas gärna emot!

 

 

Mvh

Redigerad av Mattejao

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du menar rutorna i ruffen?

Skillnaden var väl bara det att,när det satt tre i ruffen så satt dom med gummilist.

Sen blev det aluminiumramar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det någon här som vet om det är någon skillnad på ruffen mellan 74-75 där ena modellen har 3 rutor och den andra 2 på sidan? Allt jag kan hitta på webben är att 1978 så kom u-soffan men inget om dom tidigare rutorna. Om någon vet något om detta skulle det vara mkt tacksamt, samt alla tips och förbättringar till nidelv före 1978 tas gärna emot!

 

 

Mvh

 

Angående rutorna är det väl som larsan skrev. Gummilister först och sedan aluramar. Vi har en N24 från -78 men börjar få intryck att det då under ett par år tillverkades båtar med lite olika planlösningar. Nånstans runt -78 och nått år framåt minskades akterdäcket till förmån för u-soffan. Vi har orginalakterdäck fast med u-soffa. Lösningen vi har med två dieseltankar under u-soffan verkar lite för fabriksbyggd för att det skall vara något en tidigare ägare ordnat soffan. Det finns även skillnader runtom samma år när det gäller hur diskhon och spisen sitter. Det finns säkert Nidelv-ägare som har bättre koll men det är vad jag iakttagit. Funderar själv på att knycka kökslösningen där diskhon flyttas till under förarsätet och spisen blir fast monterad på rätt håll under passagerarstolen .

//Nicklas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...