Botved 94 Postad 11 November , 2015 På akterruffen av äldre S30 sitter två öppningsbara ventiler mot sittbrunnen. Vet någon var man kan köpa liknande nya? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 295 Postad 11 November , 2015 Bild? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 11 November , 2015 Vet inte hur man laddar upp men såg en på träbåtsakuten. En rund ruta / ventil med skruv i mitten som expanderar rutan när man drar åt den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LonelyBird 154 Postad 11 November , 2015 Gissar att vad du söker är denna ventil. Yttermått 175 mm, glasets diameter 131 mm. Den finns att få från Maritim i Finland om du inte hittar den någon annan stans för det hutlösa priset 216 € ! http://kauppa.maritimshops.fi/se/ Maritim_sida270.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 11 November , 2015 Hoppsan. Inte så billig . Men tack för hjälpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LonelyBird 154 Postad 11 November , 2015 Var de den rätta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 11 November , 2015 Tror det. Väldigt lik i alla fall. Den vi behöver ska sitta på en Smiling som min son har men jag gissar att det kan vara samma ventil. Att jag valde S30 som exempel är för att fler kanske förstod vilken typ jag menade eftersam fler känner till den båttypen.Måttet ska jag kontrollera mer exakt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 295 Postad 11 November , 2015 Måste det vara lika original då? Ska den sitta i ett skott kanske den här funkar; http://www.hjertmans.se/produkter/inredning-dacksutrustning/luckor/ventiler/ventil-multimarine-rostfri-rund-utv-158mm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 11 November , 2015 Den sitter i överbyggnaden som öppningsbart från toaletten. Min åsikt är att det ofta är enklast och snyggast att efterlikna orginal. Dock är det sonens båt så han kanske väljer något billigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser