kramboken 0 Postad 27 April , 2005 Hejsan. Jag undrar vad för batteri jag skall ha för att tex. ha stereo i min båt, båten är en liten snipa kan man säga. gjord av trä av mig. & nu vill ja ha lite ljud i den, vad för batteri kan ja använda mig av ? ett vanligt bild batteri eller ? Biltema batteri ? Tacksam för svar ! Mvh // Oscar Bokström Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 27 April , 2005 Hej båtbyggare! Du har väl en motor i snipan. Är det en innombordare eller utombordare? Varför jag frågar är för att få reda på hur mycket laddning du kan åstadkomma. Men generellt sett så är väl batterierna från företaget B... helt ok ifall man inte förväntar sig att grejerna skall hålla allt för länge. Har du plats någonstans där det är ventilerat, plocka dit batteriet (under förutsättning att du kan ladda upp detta). mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kramboken 0 Postad 27 April , 2005 jag har en Yamaha 5 hk just nu bara. skall köpa ny så fort jag får pengar. blir antigen en 20 hästars eller 15. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 27 April , 2005 Hej! Ett tips i all välmening om du kan nöja dig med 15 hk och att du inte redan har tänkt tanken: Köp då en 9,9 hk där det går att ta bort strypningen. Då får du en 15 hk motor till priset av 9,9! Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 28 April , 2005 Hej! Jag delar helt Roddarns förslag om att inte köpa någon för stor motor. För det är väl en snipa du har och då skall du färdas med värdighet. Motorstyrkan måste du givetvis anpassa till hur lång och tung din egenbygda båt är. Varför motorn som du nu har kanske räcker (ok, några hästar till kan vara bra att ha). Köper du ny motor se till att du får en vilken har generator. lycka till/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kramboken 0 Postad 28 April , 2005 Äsch, he. Ska köpa en beg. 15 hk för 6000 ca. ja kan inget om att ta bort stryipning o.s.v.. men tack iaf killar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser