firefish 245 Postad 2 September , 2015 Jag har en Garmin 1020xs (eller var det sx?) men inget ekolod. Till 1020xs går att ansluta alla möjliga sensorer, bland annat Garmoin Panopix, det vill säga deras mest avancerade ekolod/sonar som om man kan tro på reklambilderna kan ge all möjlig intressant information (rita upp botten i 3D osv). Har någon här använt denna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 14 September , 2015 Jag har nu köpt en Panoptix PS30 (alltså den nedåtseende) som ska monteras i vinter. Tyvärr jag jag inte plats på akterspegeln att montera den, dessutom är fästet rostfritt vilket inte går så bra ihop med aluminium, så jag kommer att sätta den på babords trimplan. Sätter jag den nära gångjärnet torde belastningsökningen på trimplanet vara minimal och eftersom Panpotix har inbyggda gyron som kompenserar båtens rörelser borde inte de relativt små vinkelförändringar som trimplanen ger upphov till spela någon roll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser