vesslan71 0 Postad 25 Augusti , 2015 Min motor är som rubriken lyder och jag undrar om denna har kamrem eller inte ? Hört ngt om BF75A eller BF75D ?? hur vet man det... Tacksam för svar ! Mvh Peter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 26 Augusti , 2015 BF75D-modeller verkar ha kamkedja.Samma kedja (reservdelnummer) används f.ö. i vissa 90-hästare.Någon BF75A hittar jag inte, A:et verkar stå för produktionsår enligt kodlistan nederst? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vesslan71 0 Postad 26 Augusti , 2015 Hej igen, Fick detta svaret av en marinfirma efter att jag uppgav motorns serienr. "Är det en Bf75A så har den kamrem Är det en Bf75D sa har den kamkedja" Mvh Peter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 27 Augusti , 2015 Hmm, hur vet du serienumret utan att veta modellbeteckningen egentligen?Brukar allmänt på utbordare sitta nån hyfsat hållbar klisterskylt för identifikaton, så också på Honda enligt denna sajt. (Sitter väl i så fall ungefär enligt skissens "frame serial number" och har formen : BXXX-XXXXXXX. Den skylten borde skingra tvivlen?)Skulle kontaktat lämplig Honda Marine-återförsäljare som föreslås i sajten, troligen först Marinshopen, klart obra att inte veta säkert ifall kedja eller rem är det som gäller kan jag tycka.[Marinshopen har en bra allmän motorguide, brukar vara litet knepigt att hitta och förstå beteckningar oavsett fabrikat, jämför gärna litet med de andra kända märkena. (Obs de två klickbara rubrikerna till vänster, dels "Fastställ motornummer" men också "Fastställ årsmodell" nederst.)] Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vesslan71 0 Postad 27 Augusti , 2015 Hmm, hur vet du serienumret utan att veta modellbeteckningen egentligen? Brukar allmänt på utbordare sitta nån hyfsat hållbar klisterskylt för identifikaton, så också på Honda enligt denna sajt. (Sitter väl i så fall ungefär enligt skissens "frame serial number" och har formen : BXXX-XXXXXXX. Den skylten borde skingra tvivlen?) Skulle kontaktat lämplig Honda Marine-återförsäljare som föreslås i sajten, troligen först Marinshopen, klart obra att inte veta säkert ifall kedja eller rem är det som gäller kan jag tycka. [Marinshopen har en bra allmän motorguide, brukar vara litet knepigt att hitta och förstå beteckningar oavsett fabrikat, jämför gärna litet med de andra kända märkena. (Obs de två klickbara rubrikerna till vänster, dels "Fastställ motornummer" men också "Fastställ årsmodell" nederst.)] Hej Thomas, sorry....jag menade tillverkningsnr.....skall såklart lyfta av kåpan i helgen o kika. Det var just Marinshopen samt Rhodins Marin som jag fick lika svar av. Mvh peter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser