Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Brundiin

Flipper 575ht läckage rutor, fråga om båt färg

Rekommendera Poster

Har nyligen köpt mig en flipper 575ht och blev varse nu i helgen att den tar in vatten i ruffen. Det är läckage vid alla 4 fönster. Så jag tänkte ta bort dem och sätta dit de på nytt. Vad borde jag använda för tätningsmedel ? Våtrumssilikon ?

 

Samt så tänkte jag även passa på att måla taket invändigt vitt. Har ni några förslag på färg ? Eller övriga tips

 

Tack

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Silikon har inget på båtar att göra! (inte ens på kvinnor) Använd butyltätning istället. Finns på patron eller som tejpremsa.

Jag målar själv innertaket på en av mina båtar just nu. Hempel Brilliant enamel. Vit blir för vitt och kallt. Jag valde light cream 20450, lite mer elfenbensvit och blir mycket mysigare i ljuset på kvällen.

Redigerad av pseudonym

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Räcker det inte att skrapa bort den gamla tätmassan utifrån med rutorna på plats och sedan täta om utifrån med sika? Vad för butyltätmassa tänker du på?

 

Tänkte täta om rutorna på min Flipper också...

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bytyl är som hätfmassa, typ den man kan sätta upp lätare saker med hemma på väggarna, och torkar inte, en fördel om man vill ta bort lister/ fönster i framtiden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så ni tror det blir bra med butyl tejp? Läste på nätet att tuben va väldigt kladdig

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Butyltätning på tub är kladdigt om man trycker ut för mycket. Tejpremsa är enklare och gör samma sak men mer kontrollerat. Finns i olika bredder. Att använda Sika anser jag inte är optimalt då den stelnar och risk för nytt läckage.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...