flipperjoel 0 Postad 22 Juni , 2015 Hej, Skall testköra en 40hk mariner innan försäljning men har inte orginalreglage till den (elstart), varpå jag inte har mötande hona till kontakten på utombordaren. Någon som kan ge mig vilka kablar som skall användas till vad? Årsmodell på motorn är 1984-85 enligt motornumret och skall väl vara samma som dåvarande yamaha. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipperjoel 0 Postad 24 Juni , 2015 Hej, Skall testköra en 40hk mariner innan försäljning men har inte orginalreglage till den (elstart), varpå jag inte har mötande hona till kontakten på utombordaren. Någon som kan ge mig vilka kablar som skall användas till vad? Årsmodell på motorn är 1984-85 enligt motornumret och skall väl vara samma som dåvarande yamaha. Ingen som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 502 Postad 24 Juni , 2015 Kolla om du kan hitta det du behhöver i denna: http://boatinfo.no/lib/yamaha/manuals/1984-1996yamaha.html#/0 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 24 Juni , 2015 Dödarkretsen är ju bruten om du inte har reglaget dit så det ända du behöver göra är att lägga en minus på blocket en plus på starten och släppa plusen på starten när den väl snurrat igång, eller koppla plusen över startrelät och sen bara en kabel som drar relät eller en mejsel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipperjoel 0 Postad 24 Juni , 2015 Sitter tyvärr med en iPad Guestsson så jag kan inte öppna länken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipperjoel 0 Postad 24 Juni , 2015 Tack för svaret Nikitalord, men tänkte jag skulle dra i gång den med snöret. Problemet är dock att jag inte får någon gnista på tändstiften? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipperjoel 0 Postad 27 Juli , 2015 Någon med idéer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser